Gambar hiasan

GAZA- Penduduk Gaza merupakan warga yang tabah dan mereka tidak akan meninggalkan Palestin dan menyeberang ke Mesir atau negara Lain.

Menurut kenyataan kumpulan Hamas, pemimpin perceroboh yang tewas menentang kumpulan itu mengancam orang awam di Gaza dan meminta meninggalkan kediaman masing-masing untuk ke Mesir bagi mempengaruhi mereka untuk mengulang senario migrasi dan penghijrahan

“Ia tidak akan berulang kecuali dengan kemenangan berpihak kepada penduduk tanah Palestin dan gesaan ini (untuk pergi ke Mesir) tiada apa-apa tetapi merupakan ungkapan penceroboh dan kegagalan untuk mencapai sesuatu di hadapan penduduk kami yang tabahi, keberanian menetang dan kemenangan kepada briged al-Qassam,” katanya.

Pergerakan itu berkata, penduduk Palestin sedar tentang konspirasi Zionis yang telah dilakukan sejak berdekad yang mana ia cuba mengosongkan tanah itu daripada pemiliknya.

Hamas berkata, penduduk Palestin hari ini sedang mengukir kemenangan, kebebasan dan kepulangan ke tanah air mereka yang kini semakin hampir daripada yang dibayangkan oleh penceroboh. – MalaysiaGazette