Wanita Israel bernama Mia Shem diberikan rawatan oleh Hamas.

KUALA LUMPUR – Pasukan pejuang pembebasan Palestin, Hamas menyiarkan video seorang tahanan wanita Israel diberikan rawatan perubatan.

Dalam video kurang dua minit itu seorang doktor membalut tangan wanita berkenaan yang kelihatan berbaring di atas katil sambil berselimut.

Wanita bernama Mia Shem itu juga diberikan kesempatan untuk membuat ‘ucapan’ dan menyampaikan mesej mengenai keadaan dirinya.

Menurut Mia Shem, dia mengalami cedera teruk dalam serangan yang berlaku pada 7 Oktober lalu.

Katanya, Hamas tidak melakukan kekasaran ke atas dirinya dan berharap dapat dilepaskan dengan segera.

“Hai, saya Mia Shem, 21 tahun dari Shoham. Pada masa ini, saya berada di Gaza. Saya pulang awal pagi Sabtu dari Sderot; Saya berada di sebuah parti. Saya cedera parah di tangan saya.

“Saya menjalani pembedahan pada tangan saya di hospital [di Gaza] selama 3 jam. Mereka menjaga saya, memberi saya ubat, semuanya baik-baik saja.

“Saya hanya meminta mereka membawa saya pulang secepat mungkin kepada ibu bapa saya, kepada adik-beradik saya. Bawa saya keluar dari sini secepat mungkin. Tolonglah,” rayu beliau.

Hamas sebelum ini mendakwa telah menawan lebih 250 penduduk Israel dalam serangan mengejut ke atas negara haram tersebut.

Sementara pihak berkuasa Zionis mengesahkan ‘190 keluarga’ berada dalam tahanan Hamas. – MalaysiaGazette

1 Komen

Comments are closed.