Tentera Israel mengangkat rakan mereka yang mati dalam pertempuran

GAZA CITY – Anggota Pasukan Pertahanan Israel (IDF) dilaporkan telah mengepung Jabaliya di utara Gaza dan bersedia untuk memperhebatkan pertempuran di kawasan yang menempatkan pelarian yang padat.

Dalam satu kenyataan di platform X, IDF berkata, Rejimen Artileri ke-215 dan tentera udara Zionis sebelum ini telah melakukan serangan hebat di Jabaliya untuk “menyediakan medan untuk pertempuran.”

Menurutnya, tentera Briged Berperisai ke-401 dan Briged Infantri Nahal telah ditugaskan memerangi Hamas di pinggir Jabaliya dengan sokongan serangan udara.

Tentera Briged Simpanan ke-551 dan pasukan khas lain beroperasi di bahagian utara Jabaliya yang berusaha membuka laluan untuk bahagian itu bergerak, kata IDF.

Dalam satu kenyataan, tentera berkata ia melakukan serangan ke atas 250 sasaran Hamas pada hari lalu termasuk tiga terowong di kawasan Jabalia dan membunuh berpuluh-puluh rakyat Palestin.

Serangan Israel ke atas kawasan perumahan dan sekitar hospital semakin meningkat mengakibatkan kematian kini melebih 13,000 orang. – Agensi