Empat beradik yang dibunuh oleh regim zionis

BAITULMAQDIS – Empat beradik berusia antara 22 hingga 29 tahun antara enam pemuda Palestin yang dibunuh oleh tentera Israel di Jenin, Tebing Barat.

Mereka yang syahid adalah Alaa Najeh As’ous (29), Haza’a Najeh As’ous (26) Ahmed Najeh As’ous (24), Rami Najeh As’ous (22) serta Mohammed Yasser Mousa As’ous (25) dan Rizqallah Nabil Suleiman As’ous (18).

Menurut Al Jazeera, Israel menggunakan dron terhadap kumpulan pemuda itu yang sedang berada di bulatan di selatan Jenin.

“Kami telah melihat beberapa gambar yang cukup mengerikan tentang beberapa mayat yang terbaring di atas lantai. Orang kata orang yang menjadi sasaran adalah orang awam. Hospital kerajaan mengesahkan enam orang terbunuh,” katanya.

Sementara itu Israel melaporkan empat pegawai polis sempadan cedera terkena bom di Jenin ketika melakukan operasi di kawasan yang dihuni oleh penduduk Palestin.

Kesemua mereka cedera selepas kereta yang dinaiki melanggar bahan letupan yang diletakkan di tepi jalan yang mengakibatkan dua parah.

Media Israel juga melaporkan, seorang pendatang Israel dibunuh ketika menaiki kenderaan melalui Laluan 465 di Tebing Barat, antara penempatan Eli dan Ofra.

Mangsa, dalam lingkungan 30-an, disahkan meninggal dunia oleh pegawai perubatan di tempat kejadian. – Agensi