Foto FB HRH Crown Prince of Johor.

KUALA LUMPUR – Pemilik Kelab Bolasepak Johor Darul Ta’zim (JDT), Tunku Mahkota Ismail menafikan konspirasi teori  mengaitkan baginda dengan serangan simbah asid terhadap pemain Selangor FC, Faisal Halim.

Malah Pemangku Sultan Johor itu mengakui pemain sayap kebangsaan tersebut sebagai pemain yang baik namun apa yang berlaku ke atasnya perlu ditentang.

“Pertama sekali, Faisal Halim ini merupakan budak yang baik tapi saya tidak tahu hidup peribadi dia, apa yang berlaku terhadapnya merupakan satu tindakan yang wajar kita tentang.

“Tetapi, ada apa kena mengena dengan saya? Ada pihak yang cakap Tunku Mahkota Ismail adalah mastermind (simbah asid). Kalau saya nak habiskan orang, saya ada sasaran yang lebih besar dalam negara yang mengambil duit rakyat, orang yang bertanggungjawab rompak hasil duit rakyat, orang ini lebih penjenayah bagi saya.

“Faisal Halim ini cuma pemain bola sepak, takkan orang Selangor tak boleh fikir dengan cara rasional, saya nak habiskan dia buat apa,” titahnya.

Beliau bertitah demikian dalam sesi podcast secara langsung bersempena Program Johor Youth Meet-up di Kompleks Sukan Educity di Iskandar Puteri, Johor hari ini.

Hadir sama, Menteri Besar, Datuk Onn Hafiz Ghazi, Setiausaha Kerajaan negeri, Tan Sri Dr Azmi Rohani dan barisan Exco kerajaan negeri.

Foto FB HRH Crown Prince of Johor.

Pada  bulan lalu, Faisal mengalami kecederaan melecur tahap empat dan terpaksa menjalani pembedahan dan pemulihan setelah disimbah asid oleh individu tidak dikenali bulan lalu.

Mengulas lanjut, Tunku Ismail bertitah, skuad Harimau Selatan tidak berdepan tugas sukar menewaskan Selangor FC dalam tiga perlawanan musim lalu dengan Faisal diturunkan pada kesemua perlawanan itu.

Baginda bertitah turut menghormati pemain kebangsaan itu yang digambarkan sebagai seorang yang peramah dan juga pemain yang berkualiti.

“Tapi perkara macam ini orang cakap saya arahkan polis buat macam-macam, kalau saya nak buat kerja yang bukan-bukan, buat apa saya nak pakai polis.

“Jika saya nak buat apa-apa, sudah tentu saya pakai entiti luar negara, saya pun ada kawan-kawan juga. Jadi, untuk kes simbah ini, saya pun berasa terhina juga apabila dikaitkan dengan kes tersebut.

“Macam tak ada kerja mengaitkan saya dengan semua insiden, jadi sekarang ini semua salah Tunku Mahkota Ismail, bas yang dinaiki pemain Selangor FC yang diserang di Jakarta pun salah Tunku Mahkota Ismail ke,” titahnya. – MalaysiaGazette

Foto FB HRH Crown Prince of Johor.