wan saiful wan jan
Wan Saiful Wan Jan

KUALA LUMPUR – Kerajaan perlu memberi perhatian serius terhadap pendedahan sebuah badan bukan kerajaan (NGO) Pembela Tanah Air (PETA) yang berkaitan beberapa perkara penting dalam tadbir urus negara.

Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu, Datuk Wan Saiful Wan Jan berkata, sejauh mana kerajaan akan mengambil kisah perkara itu hingga memaksa NGO itu menyerahkan ‘sijil kematian’ kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

“Walaupun ia adalah gimik tapi mesej di sebalik gimik ini adalah jelas. Kematian SPRM memang sudah disebut-sebut. Agenda reformasi agar proses pelantikan Ketua Pesuruhjaya SPRM mesti melalui Parlimen; SPRM diletak di bawah pemantauan Parlimen dan bebas daripada pengaruh Perdana Menteri, sudah mati.

“Siasatan ke atas Rafizi Ramli dan Hannah Yeoh sudah mati, bekas pegawai Anwar yang berjaya menjadi jutawan segera pun langsung tak sempat nak hidup,” katanya dalam hantaran di Facebook hari ini.

Menurut Wan Saiful, siasatan yang wujud hanya mencari mangsa dalam kalangan pemimpin dan ahli keluarga Bersatu dan Pas.

“Saya perlu ucap tahniah kepada hantu SPRM yang berkeliaran ini atas satu perkara. Hantu SPRM ini amat berjaya membersihkan nama dan beberapa pemimpin UMNO.

“Sudah lama kita tak dengar apa-apa siasatan atau tuduhan ke atas pemimpin UMNO, baik yang sedang pegang jawatan mahupun yang pernah pegang jawatan.

“Mana yang ada kes pula, sekarang dah disucikan. Tahniahlah, bersih dan suci nampaknya sekarang ini. Bebas buat apa yang nak dibuat sebab perhatian SPRM dah menuju ke arah orang lain,” katanya lagi. – MalaysiaGazette

3 Komen

  1. Betul tu….moga sikap neutral patut ada pada badan tersebut, hanya membuat dawaan dan pertuduhan mengikut parti ‍♀️‍♀️

Comments are closed.