khairuddin
Mohd Khairuddin Aman Razali

KUALA LUMPUR – Kemenangan besar Barisan Nasional (BN) di Pilihan Raya Kecil (PRK) Nenggiri sudah memberikan isyarat agenda perpaduan dan kerjasama politik kerajaan Perpaduan sebenarnya telah membuka hati pengundi Nenggiri.

Menurut Timbalan Pengerusi Majlis Ulama UMNO, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali, agenda pembangunan holistik yang terus ditawarkan kepada rakyat diiringi dengan komitmen integriti juga menepati kehendak Islam yang bermatlamat memakmurkan kehidupan rakyat pada setiap masa.

Katanya, pendekatan damai yang dibawa oleh jentera BN dan Kerajaan Perpaduan dengan turun rumah ke rumah menyantuni pengundi membuahkan hasil di samping ceramah-ceramah kelompok yang dijenamakan sebagai taqarrub (mendekati rakyat).

“Pentas demokrasi sewajarnya dimakmurkan dengan hujah ilmu berfakta tanpa mencipta persepsi dan tawaran pembangunan holistik untuk kesejahteraan rakyat yang disertai dengan akhlak Islam tanpa tuduh-menuduh melibatkan peribadi.

“Itulah yang telah berjaya ditampilkan oleh BN dan Kerajaan Perpaduan sepanjang kempen PRK. Tahniah kepada semua yang berjaya mengangkat agenda besar Islam ini,” katanya dalam kenyataan malam ini.

Sambungnya, kemenangan besar dengan majoriti lebih daripada 3,000 ini perlu menjadi perangsang untuk BN dan Kerajaan Perpaduan terus mengangkat agenda bersama untuk kemakmuran dan kesejahteraan seluruh rakyat Malaysia. -MalaysiaGazette