Aminolhuda (depan kiri) bersama kepimpinan PH dan BN berkumpul di Bilik Gerakan BN di Taman Sri Kluang, Kluang, malam tadi

KLUANG – Kejayaan cemerlang Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Mahkota semalam menunjukkan sokongan padu pengundi kepada Kerajaan Perpaduan bawah pimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Pengerusi PH Johor, Aminolhuda Hassan berkata, pengundi membuktikan mereka bersama-sama Perdana Menteri yang telah berjaya membuktikan pemulihan ekonomi dan kestabilan kerajaan.

Beliau yang juga Pengarah PRK DUN Mahkota berkata, pengundi DUN Mahkota memberikan isyarat yang jelas seperti pengundi PRK Parlimen Pulai dan PRK DUN Simpang Jeram sebelum ini.

“Mereka tidak rela dipermainkan oleh pihak yang suka menimbulkan isu perkauman dan agama yang melampau,” katanya dalam satu kenyataan.

Syed Hussien Syed Abdullah menang kerusi DUN Mahkota dengan memperoleh 27,995 undi menewaskan calon Perikatan Nasional (PN), Mohamad Haizan Jaafar yang mendapat 7,347 undi.

Mengulas lanjut, Aminolhuda berkata, kejayaan BN dan PH memperoleh majoriti undi 20,648 adalah hasil kesepakatan antara Pakatan Harapan (PH) dan BN.

Beliau berkata, peratusan keluar mengundi sekitar 55 peratus pada PRK DUN Mahkota adalah hampir sama dengan peratuan pada pilihan raya negeri (PRN) pada 2022.

“Ianya adalah gambaran seperti PRN Johor pada awal 2022 di mana BN memperolehi 16,000 dan PH memperolehi 11,000. Jika dicampurkan ianya berjumlah 27,000.

“Inilah hasil perpaduan dan kerjasama gabungan dua parti utama Semenanjung Malaysia manakala PN mengulangi dapatan pada PRN Johor sekitar 7,000 undi,” katanya.

Pengerusi Parti Amanah Negara (Amanah) Johor itu merakamkan jutaan terima kasih kepada semua jentera PH yang bertungkus lumus menjalankan amanah dengan sabar, bijak dan cermat.

“Kepada semua pengundi DUN Mahkota yang telah keluar mengundi saya mewakili kepimpinan PH ingin mengucapkan syabas dan tahniah diatas kebijaksanaan anda membuat pilih,” katanya.- MalaysiaGazette

Tinggal Komen

Please enter your comment!
Please enter your name here