Calon Anugerah Puskas, Mohd Faiz Subri menerima penajaan pakaian ‘suit’ bagi menghadiri Malam Anugerah Bola Sepak Persekutuan, Bola Sepak Antarabangsa (FIFA) 9 Januari ini .

Laman sosial Facebook Persatuan Bola Sepak Pulau Pinang (FA Penang) hari ini memaklumkan, penyerang Pulau Pinang itu kini berada di ibu negara untuk sesi mengambil ukuran untuk pakaian berkenaan.

“Calon akhir ANUGERAH PUSKAS FIFA 2016, Faiz Subri hari ini berada di ibu negara untuk sesi ukuran bagi tajaan pakaian suit dari Kinslager untuk majlis itu kelak.

“Tajaan pakaian ini adalah dari hasil usaha gigih yang dilakukan oleh unit pemasaran Persatuan Bolesepak Pulau Pinang mencari tajaan setelah mendapat berita mengenai kejayaan Faiz tercalon ke peringkat akhir,” menurut kenyataan FA Penang.

Minggu lalu, Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) mengumumkan menaja tiket penerbangan kelas perniagaan kepada isteri Mohd Faiz, Norzawanis Hashim, 29, serta dua anaknya, Akif Fayyadh, 4, dan Muhammad Aqil Zayyan yang berusia lapan bulan.

Sebelum itu, Penaung Persatuan Pemain-Pemain Bola Sepak Profesional Malaysia (PFAM), Tunku Ismail Sultan Ibrahim, berkenan memberikan kurniaan sebanyak RM15,000 di atas kejayaannya berada dalam kelompok tiga calon terbaik Anugerah Puskas 2016.