Mohamad Sabu. foto FAREEZ FADZIL 24 OKTOBER 2019

KUALA LUMPUR – Ahli-ahli parti Amanah Nasional (AMANAH) dinasihatkan menjadikan integriti sebagai panduan dalam setiap urusan.

Presidennya, Mohamad Sabu berkata, ia salah satu daripada yang dipelajari sepanjang hampir dua tahun Pakatan Harapan (PH) memerintah, katanya dalam perutusan tahun baru hari ini.

Terdahulu, Mohamad yang juga Menteri Pertahanan menyeru kepada semua rakyat Malaysia agar terus mempertahankan keharmonian negara kita yang tercinta ini.

“Kita sebagai rakyat Malaysia yang berbilang kaum dan agama sudah lama hidup dalam suasana hormat menghomati antara satu sama lain walaupun terdapat perbezaan warna kulit dan kepercayaan,” ujarnya.

Menurutnya, keharmonian dan kerukunan yang telah sedia terbina sejak negara mula merdeka harus dipertahankan dan jangan biarkan ianya dirosakkan oleh pihak-pihak tertentu yang berfahaman sempit dengan menggunakan isu perkauman dan agama demi kepentingan politik mereka.

“Seharusnya persaingan antara rakyat Malaysia yang berbilang kaum dan agama ialah dalam membuat kebaikan dan saling mengangkat kehidupan masyarakat ke tahap yang lebih baik,” katanya.- MalaysiaGazette