Datuk Mior Faridalathrash Wahid, telah meluangkan masa turun padang ke lokasi SJR PKPB IPD Ipoh ini untuk meninjau penugasan anggota PDRM, ATM dan RELA dan beliau amat prihatin terhadap persediaan kelengkapan sumber manusia dan logistik serta aspek keselamatan petugas di lokasi SJR Simpang Pulai-Cameron Highlands tengah malam tadi.Foto Ihsan IPK Perak.

KUALA LUMPUR – Polis Perak telah mendirikan 16 Sekatan Jalan Raya (SJR) di sempadan negeri tersebut bermula tengah malam tadi berikutan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) di negeri itu

Ketua Polis Perak, Komisioner Datuk Mior Faridalathrash Wahid berkata, selain itu sebanyak 352 pasukan pemantau pematuhan Prosedur Operasi Standard (SOP) akan digerakkan bagi tujuan itu.

“Kedua-dua penugasan itu (PKPB, pematuhan SOP) melibatkan sejumlah kekuatan 1113 orang pegawai di seluruh negeri setiap hari,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Mior Faridalathrash Wahid meninjau sekatan jalan raya PKPB di Jalan Simpang Pulai-Cameron Highlands meninjau situasi malam tadi.

Justeru katanya, semua pihak dinasihati mematuhi SOP dan peratursan yang ditetapkan.

“Kerjasama dan kawalan kendiri daripada masyarakat di negeri ini dan juga mereka yang berurusan di negeri ini amat penting dalam memerangi panemik Covid-19,” ujarnya.

Beliau turut melakukan lawatan ke lokasi SJR PKPB dan meninjau penugasan anggota Polis DiRaja Malaysia (PDRM), Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan Jabatan Sukarelawan Malaysia (RELA) tengah malam tadi di Jalan Simpang Pulai-Cameron Highlands.-MalaysiaGazette