Nor Abdilla Baharom

MELAKA – Pekerja Restoran 35 di Banda Hilir di sini memohon maaf kepada pelanggannya kerana gagal mengawal emosi sehingga mencetuskan kontroversi baru-baru ini.

Nor Abdilla Baharom, 39, yang juga anak ketiga kepada pemilik restoran asam pedas itu mengakui apa yang berlaku  secara spontan dan menjadi kebiasaannya ketika menguruskan kedai milik keluarganya itu.

“Bagi pihak kedai, saya minta maaf kerana waktu itu pun saya teremosi, naik angin dan meninggikan sikit suara kepada pelanggan kerana kadang-kadang ada juga kesilapan dari pihak pelanggan.

“Tapi sejujurnya, bukanlah niat saya untuk sengaja bersikap marah-marah. Mungkin kita akan betulkan kesilapan itu di lain masa,” katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Restoran asam pedas, Restoran 35 di Banda Hilir yang tidak putus-putus menerima kunjungan pelanggan termasuk pelancong dari luar negeri sehingga ada yang sanggup beratur untuk menunggu giliran meja di premis terbabit kosong.

Mengulas lanjut Nor Abdilla berkata,  dia berharap isu terbabit selesai dan menyerahkan sepenuhnya kepada orang ramai untuk memilih restoran asam pedas mana yang menepati citarasa mereka di Melaka.

“Mana-mana (pelanggan) yang rasa tak sesuai dengan layanan saya itu, terpulanglah pada hak pelanggan masing-masing.

“Tapi bagi pelanggan biasa yang tahu (perkhidmatan) kami, mereka tahu orang Melaka cakap memang kasar-kasar dan kuat tapi tak semua percakapan orang Melaka itu berbentuk makian,” katanya.

Sementara itu, tinjauan MalaysiaGazette di restoran asam pedas berkenaan mendapati, ia tidak putus-putus menerima kunjungan pelanggan termasuk pelancong dari luar negeri sehingga ada yang sanggup beratur untuk menunggu giliran meja di premis terbabit kosong. – MalaysiaGazette

ARTIKEL BERKAITAN:

Pemilik Restoran 35 dinasihati jaga imej orang Melaka – Hee Sem

1 Komen

  1. Mereka ni bukan orang Melaka tapi orang Kedah yg datang cari rezeki kat Melaka…orang Melaka tak biadab mcm ni…dah lah pendatang..membusuk kan nama org Melaka plak..dan yg datang makan kat kedai dia pun majoriti pelancong luar..orang Melaka tak teringin makan laaa…kat rumah kami hari2 masak asam pedas..tak heran…

Comments are closed.