Kon Yeow (tengah) menghadiri Jamuan Teh bersama Jentera PRU15 Peringkat KADUN Batu Maung di Dewan Balai Raya Sungai Ara, Pulau Pinang hari ini. - Gambar FB CKY

GEORGE TOWN – Ketua Menteri Pulau Pinang, Chow Kon Yeow mengingatkan seluruh kepimpinan Pakatan Harapan (PH) negeri ini agar tidak memandang remeh mengenai lencongan sokongan pengundi Melayu dan Islam kepada Perikatan Nasional (PN) pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15).

Sebaliknya beliau yang juga Pengerusi PH negeri berkata, PH Pulau Pinang mesti mempertahankan sekurang-kurangnya 37 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) yang dimenangi pada PRU14.

“Jangan pandang remeh dengan ‘Tsunami Hijau’ yang berlaku pada PRU15.

“Sasaran kita (PH) sekurang-kurangnya menang 37 kerusi. Kalau kita letak sasaran yang lebih rendah, maka rendahlah pencapaian kita,” katanya.

Beliau berkata demikian pada Majlis Jamuan Teh bersama Jentera PRU15 Peringkat Kawasan Dewan Undangan Negeri (KADUN) Batu Maung di Dewan Balai Raya Sungai Ara, di sini, hari ini.

Hadir sama, Ahli Parlimen Bayan Baru, Sim Tze Tzin dan ADUN Batu Maung, Datuk Abdul Halim Hussain

Dalam perkembangan sama, Kon Yeow yang juga Ahli Parlimen Batu Kawan menyeru seluruh rakyat Pulau Pinang membantu Kerajaan Perpaduan yang diterajui Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk membina semula negara.

“Kita harapkan Kerajaan Persekutuan ini boleh kekal, jangan ulangi ‘Kerajaan 22 bulan’, sekurang-kurangnya habis satu penggal (PRU15),” kata beliau. – MalaysiaGazette