Pihak polis sedang menjalankan siasatan di lokasi kemalangan seorang remaja di Kilometer 8.9 Jambatan Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah, Pulau Pinang.

BATU KAWAN – Perjalanan seorang remaja untuk membeli pakaian raya berakhir dengan tragedi apabila maut dalam kemalangan di Kilometer 8.9 Jambatan Sultan Abdul Halim Mu’adzam Shah menghala ke Batu Kawan di sini malam tadi.

Kejadian pukul 10.30 malam itu menyebabkan Mohamad Donny Aliff Rasdi, 18, maut di lokasi akibat mengalami kecederaan parah di kepala.

Difahamkan, mangsa dalam perjalanan ke Uptown Perda di Bukit Mertajam dengan beberapa rakannya yang menunggang motosikal secara berasingan.

Mohamad Donny.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Selatan, Superintendan Lee Chong Chern berkata, hasil siasatan mendapati mangsa menunggang motosikal jenis Yamaha Y15ZR itu merempuh belakang sebuah pacuan empat roda jenis Mitsubishi L200 yang berhenti di lorong kecemasan.

Jelas beliau, pemeriksaan mendapati pacuan empat roda yang dinaiki empat individu termasuk seorang kanak-kanak dari Hospital Lam Wah Ee itu berhenti di lorong kecemasan susulan mengalami kerosakan enjin.

“Mangsa dipercayai gagal mengawal motosikalnya sebelum merempuh belakang pacuan empat roda tersebut.

Mayat mangsa dihantar ke Hospital Sungai Bakap untuk proses bedah siasat.

“Akibat pelanggaran itu, mangsa maut di lokasi keajdian manakala pemandu serta penumpang pacuan empat roda tidak mengalami sebarang kecederaan.

“Mayat mangsa dihantar ke Hospital Sungai Bakap untuk proses dibedah siasat,” katanya ketika dihubungi MalaysiaGazette hari ini.

Kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987. – MalaysiaGazette