Victor Yong Jen Ong

KUALA LUMPUR – Seorang lelaki yang mendakwa warga dari negara ini, Victor Yong Jen Ong mendakwa masyarakat Arab selama ini telah merosakkan pemikiran rakyat Malaysia terhadap Israel.

Dalam satu temubual dengan pempengaruh Israel, Hananya Naftali, Victor yang mendakwa pernah tinggal di Johor Bahru berkata, keganasan Arab radikal sangat aktif di Malaysia.

Naftali merupakan kakitangan dalam unit yang memberi nasihat kepada Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu.

“Anak Israel pun disebut dalam al-Quran kitab suci Islam menuntut agar dipanjangkan kasih sayang kepada Bani Israel tetapi keganasan Arab radikal berbeza daripada itu dan mereka sangat aktif di Malaysia selama 75 tahun yang lalu cuba merosakkan intelek rakyat Malaysia.

“Untuk menjadikan Melayu dan Cina menentang negara Yahudi.
Ini adalah proses yang perlahan tetapi sangat mantap,” kata Viktor dalam video yang dikongsi di platform X.

Beliau turut mendakwa Hamas dan Fatah iaitu organisasi politik di Palestin secara aktif menyebarkan kebencian dalam kalangan rakyat Malaysia terhadap Israel.

Katanya, maklumat yang salah sengaja disebarkan bagi menentang kerajaan Israel di alam siber.

“Kita harus berhenti mempercayai penyamar, berita palsu  dan maklumat salah yang dikeluarkan oleh mengenai orang Yahudi

“Terdapat beberapa organisasi Arab yang berpura-pura menjadi orang Yahudi dan mereka menipu dan berbohong dalam internet untuk menimbulkan tanggapan negatif terhadap negara Yahudi,” katanya.

Sementara itu, beliau mencadangkan agar Malaysia mengikut langkah negara Arab seperti Bahrain dan Emeriah Arab Bersatu yang mewujudkan hubungan diplomatik dengan Israel.

Malah beliau turut mencadangkan agar Israel mewujudkan sebuah kedutaan di Malaysia.

“Bahawa kedutaan Israel akan membawa begitu banyak budaya ke Malaysia mengenai orang Yahudi. Menyedarkan kita semua tentang kebenaran yang sebenarnya, dan seperti kata pepatah ‘kebenaran akan membebaskan kita semua’,” kata Victor.

Beliau berkata, hubungan Malaysia dan Israel akan berjalan dengan aman dan damai kerana tidak seperti pengganas Arab, orang Melayu memiliki hati yang baik dan menerima pelbagai etnik ke negaranya.

Dalam video tersebut kelihatan bendera Israel dikibarkan di sebelah Jalur Gemilang dalam biliknya. – MalaysiaGazette

86 Komen

    • Put aside the oppression in the West Bank, blind our eyes when the settler kill the Palestine man who pick the olive in his own land. Let’s forget about thousand more who are killed just because they are defending their ancestors land and home. How many Palestinian in prison just because they raise the Palestinian flag. How do this regime said about goyim …only jews are aloud to live on this holly land. How hypocrite you are Victor. Learn about the history…. you don’t deserve to stay in peaceful Malaysia. Go somewhere else.

    • Yang rosak adalah victor. Dari day 1 Zionist rancang (bermacam cara) menguasi dunia. Sudah jelas Zionist adalah terrorist yg sebenar nya. Victor masih bermimpi dan dapat habuan dari propaganda itu. Victor wajib Di tangkap dan di siasat

  1. Sudah bertahun lama Israel lakukan kekejaman terhadap Palestin, masjid AL Aqsa Islam punya ,apa hak Israel rebut?siapa yg pengganas ,siapa yg cabul hak asasi manusia,bukan Palestin bukan negara Arab tapi Israel ade la pengganas sebenar nya ,habis 12000 nyawa Palestin terbunuh,buta hati ke kamu menilai nya,

  2. Dia tak sedar sebenarnya otak dia telah dirosakkan israel dan negara barat. Israel pengganas yang merampas tanah palestin untuk bina negara haram dan menghapuskan penduduk palestin sejak puluhan tahun. Tu pun dia tak sedar telah dikencing israel. Kuasa barat pula sebarkan sentimen memburukkan negara arab sebagai pengganas dan islamophobia, tetapi pengganas sebenar yang menjajah negara lain adalah kuasa barat dan israel, tetapi negara yang dijajah pula dituduh menyebarkan keganasan.

  3. Cina ni dia tidak tahu cerita sebenar. Jangan buat cerita yang menunjukkan seolah-olah Israel tu baik. Mungkin dia ni seorang dari keturunan Yahudi. Campuran Cina dengan bangsa Yahudi.

    Pernah tak dia baca sejarah tanah Palestin tu dijajah oleh bangsa Yahudi. Tetapi kenapa bangsa Palestin pula yang dianggap pengganas….dunia sebenarnya telah dipengaruhi oleh teknologi dari bangsa Yahudi yang menunjukkan bahawa Hamas adalah pengganas. Sedangkan Hamas berjuang untuk membebaskan tanah airnya….bodoh punya orang.

  4. bodoh hanat ni halau keluar dari Malaysia lah bagus balik kampung kau sana x payah mengaku kau rakyat Malaysia suka2.

  5. Kami tidak dipengaruhi negara arab..kami tahu fakta ttg yahudi..hitler pon tahu perangai yahudi..bahkan rakyat amerika pon sedar tp pemimpin tertinggi mereka dikawal yahudi

  6. Bismillahirrahmanirrahim assalamualaikum warohmatullahi

    Bismillahirrahmanirrahim Allahumma Sholli alaa Syaidina Muhammad wa’alaa ali Syaidina Muhammad

    Bismillahirrahmanirrahim Dengan nama Allah maha pengasih lagi maha penyayang sesungguhnya Allah swt menjelaskan menerangkan sepenuhnya dipenuhi kebenaran nya bagi umat Muslimin dan Muslimat semua di dunia ini sesiapa diantara kamu wahai hamba nya mengkafir saudara mu umat islam sesama islam dari apa kamu kerjakan pelajari ilmu kamu dapatkan semua itu datang dari Maha suci lagi maha perkasa Allah Swt itu perbuatan paling dimurkai Allah swt bagi setiap hamba umat Muslimin dan Muslimat semua di dunia ini (Surah Yasin menjelaskan menerangkan sepenuhnya bahawa al Quran hanyalah sebuah kitab suci Diwahyukan baginya Berdakwah Nabi Muhammad saw keluarga besar nya para sahabat nya semua umat islam di dunia ini mempelajari nya sepenuh bukan sekadar apa kamu kerjakan ilmu kamu dapatkan itu bagaikan kertas putih terbakar menjadi Debu tertiup angin hilang tampa dilihat begitu lah semua dikembalikan ke tempat awal mula kejadian manusia dikembalikan ke tempat asal kejadian setiap urat leher hamba nya semua lebih dekat maha kuasa Allah swt Sedang manusia lupa lalai dari kewajipan nya memfitnah mengkafir kan saudara islam nya sesungguhnya ucapan hamba nya itu kelak amat pedih azab didapatkan di alam barzakh dalam alam akhirat sebaik baik bagi hambanya belajar memperbaiki diri merubah sifat diri belajar memahami apa seharusnya diwajibkan dikerjakan di dunia ini sedang kamu hambanya di leher kamu telah diletakkan sebuah cincin berbentuk bulat tiada satu pun mampu melarikan diri dari kekuasaan nya allah swt Allahuakbar Allahuakbar Allahuakbar semua sangat mudah bagi tuhan mu melakukan nya menyebut kalimah (Kun Fayakun) terjadilah maka terjadilah atas menghendaki apa ia kehendaki diturunkan dikeluarkan dari perut bumi untuk menguasai sepenuh alam semesta Allah Swt Laa ilaha illallah muhammadur rasulullah takbir Allahuakbar Allahuakbar Allahuakbar Hasbunallah wanikmal wakil wanikman maula wanikman Nasir Assalamualaikum warohmatullahi wabarakatuh (Al Quran dipenuhi kebenaran nya tiada keraguan bagi penduduk bumi semuanya )amin Allah huma amin ya rabbal alamin ……

  7. PDRM tolong siasatan orang ini tak rela rakyat Malaysia tengok bendera negara disebelah bendera najis zionis tu.. jangan biarkan manusia kejam begini rosakkan generasi muda kita..

  8. Jangan salah fitnah rakyat Malaysia. apa yg kami inginkan adalah tindakan Zionist terhadap palestin harus dihentikan. Bukan kami membenci ‘israel’ tetapi kami bantah dan membenci sekerasnya tindakan ‘israel’ menyokong zionisme. Cuba Mr Victor terangkan bagaimana kehidupan rakyat palestine muslim yg tinggal di ‘israel’?

  9. Tangapan Salah Mr victor.. Israel dah lakukan kekejaman terhadap rakyat palestin… Bunuh orang awam, Kanak Kanak, orang tuan sesuka hati . bom Ambulan & bom hospital . . Kau nak kita orang Malaysia sokong rejim zionis nazi macam tu… Kita ada mata, akal, boleh menilai mana baik..

    baik ko Bawak keluarga ko Masuk Gaza.. Bagi bantuan.. tgk Israel boleh stop tak serang Gaza… Ko cakap Israel ni baik kan… Try tengok…

  10. Kepala bapak kau la israel …budaya konon butuh!! budaya mereka adalah membunuh para nabi mereka…butuhh nak ikut …dah la penakut bunuh kanak2,org awam …

  11. Kerajaan Malaysia tidak mengiktiraf negara Israil
    Rakyat Malaysia yang beragama Islam juga tidak menyokong Israil. Bukan kerana Arab, tetapi kerana Israil menganggap semua agama selain agama Yahudi dan selain bangsa Yahudi hina dan halal darahnya. sebab itu Israil membunuh membabi buta tak kira anak kecil, orang tua dan wanita. Memang telah dikenali sejak dulu Yahudi ada petualang. Nabi dia sendiri pun dia bunuh.

  12. Orang yahudi pon Tak mengaku cina sebagai manusia yang menyembah tuhan tetapi patung. bahkan mereka akan bunuh semua orang dalam Dunia keciali yahudi. awak bukan boleh anut agama yahudi pon.

  13. Kalau dia ni betul warganegara Malaysia… Dah layak utk dilucutkan taraf warganegara tu…
    Biar dia jadi warganegara Israel pulak… Itu pun yg dia mahu.. kan?

    #PDRM
    Tak Kan tengok saja kot?
    Kerja dgn Israel kot… Mossad???

  14. Tolong baca sejarah dan hadamkan….buka minda anda seluas2nya….tolakkan ketepi tentang bangsa,warna kulit dan AGAMA( yg selalu dijadikan punca)…..
    Apakah anda tiada rasa simpati dan emphati pada bayi ,kanak-kanak ,wanita serta warga tua yg di bunuh?…anda minta kerakaan Malaysia mengadakn kerjasama dgn Pembunuh BAYI?….malah yg di dlm inkubator pun dibunuh..!!
    Kemana hilangnya ” jiwa” anda sebagai manusia???

  15. Tu petik psl Al Quran tu…dh khatam ke baca Quran? Agak2 kalau tahu sepatah dua…jgn cuba nak perguna

  16. Jika x faham sejarah kaum Yahudi Israel dari lingkungan agama islam jangan memberi pendapat sebarangan. Kisah kaum yahudi Israel laknatullah ada di catit dalan kalam Allah kitab suci Al Quran orang orang islam. Kamu nak sokong Israel sokong diam diam.

  17. Ini adalah agent Mossad Israel Jahanam
    C vitor ini cuba meracunkan pemikiran rakyat Malaysia. Terang dan nyata Israel laknatullah adalah terroriest membunuh bayi , wanita dan orang Palestin yang tak berdosa. Saya doakan semua angota keluarga vitor tebunuh sepertimana yang terjadi kepada keluarga Palestine yang tidak berdosa yang di bunuh kejam olih penganas Isreal.

  18. Tuhan sekelian alam dah mengesahkan jangan mempercayai Bangsa Yahudi sama sekali.

    Kau tu Victor, makhluk yang bakal mati… statement kau langsung x boleh pakai.. Yahudi dan Israel bangsa yang sama. Dulu kini dan selamanya langsung x boleh pakai..

  19. Victor tu kena tahu bukan Arab yang merosakkan pemikiran rakyat malaysia dia kena paham rakyat malaysia yang beragama islam nak tak nak akan benci pada Israel kerana dlm kitab suci orang ISLAM Al Quran Allah mengatakan bagaimana orang Israel yahudi ini sangup membunuh nabi mereka sendiri dan mereka yang tidak bersgama Islam akan dilaknat oleh Allah itu bukan janji orang iru janji Tuhan g maha pencipta iaitu Allah bangsa lain ug ko risau sangat orang malaysia membenci israel lantak kau orang semua orang melayu islam yang betul berpegang pada alwuran akan tetap benci pada israel kecuali munafik sahaja yang bersekongkol dgn kau akan sokong kau. Percaya pada Allah dan percaya pada kitab isitu Al quran adalah rukun iman kalau kau tak yakin dan percaya pada rukun iman maka kau bukanlah orang islam sejati Allah huakbar

  20. kalau nak sokong Israel jangan duduk malaysia pergi duduk sana kami orang melayu tak terima bangsa laknatullah…

  21. Sebelum ni ada peniaga dikenakan tindakan sebab kibar bendera israel, ni terang2 sokong. Tunggu apa lagi….

  22. Tu terang2 nak bela rejim zionis.
    Mengapa tak langsung sebut sejarah 75 tahun zionis mengganas terhadap rakyat Palestin. Rakyat Palestin yg dulunya memiliki bumi para ambia’ tu.
    Sekarang mereka hanya meneruskan perjuangan yg hak, untuk mengambil semula tanah air milik mereka.

  23. Cerita sampah macam ni pun ambik n buat tajuk berita..bahlol ke bodoh? dah tau terang² israel/yahudi ni 1 bangsa zalim yg Dia telah ceritakan dalam Al-Quran..bengong ke apa dok percaya cina ni? sapa apek ni? ejen penyambung silaturrahim antara yahudi n islam ke? x payah nak sembang bodoh laa..xkan ada kesamaan n kebaikan yg akan berlaku antara yahudi n islam n in shaa Allah xkan ada berlaku hubungan Malaysia n Israel..bangsa terlaknat n celaka dimuka bumi..masih nak menangkan kezaliman Israel pd apa yg berlaku yg dah jelas depan mata!! statement jahat ni yg pertama kali aku terbaca dalam portal ni..

  24. Bagus jugak org ni muncul. Siasatan jgn tak siasat. Kalau org israel sendiri bila bicara, kebodohan detected. Penyokong pun sama.

  25. Selagi manusia berpaut kepada ” Laillahaillala “mereka itu tetap bersaudara…….tidak pernah ada warga Arab yang menyamar sebagai Yahudi melainkan Yahudi lah membuat penyamaran serta pemalsuan dokumen merujuk kepada peranan Mosad di seluruh dunia.

  26. Dear Malaysian Gazette. if you’re insensitive to the brutal genocide you should never publish this insulting report. Both you and this guy are ignorant and don’t know the real issue in the middle east. plus stop interpreting the Quran. This person knows nothing about the Quran and do not spread false propaganda. Be ashamed of this reporting stunt.

  27. Tak heran…dia ni bodoh jahil tak tau apa2 selain berkata menurut teks yg disediakan oleh syaitan Yahudi Zionist

  28. Nak percaya apek ni cakap Ka atau nak Percaya Al Quran..Quran
    dah sebut Bangsa Israel Akan membuat kerosakan dibumi Ini..
    APA yg Kita nak ragukan lagi..
    cakap apek ni macam pengampu Israel ja..???

  29. ikut kau la viktor… bagi saya itu pendapat peribadi dia dan mungkin dia buta dan tidak nampak penindasan yang nyata yang sedang berlaku. seeloknya viktor, awak gi la kat tempat israel penjajah dan tinggal kat sana. Malaysia tidak sesuai untuk orang yang sama pendapat dengan kamu

  30. UN sendiri menyamakan israel dengan apartheid. NELSON MANDELA juga menyatakan yang sama. pembantaian kejam rakyat palestin oleh rejim israel sudah didokumentasikan dan direkod oleh UN, Amnesty international dan sebagainya.

  31. yg rosakkan bkn arab tp penjajah MCM kau yg asal BKN negara ini tp cuba UTK menjadi tuan tanah. aku tak usik pun bangsa kau harap jgn usik bangsa Arab SBB ada kena mengena dgn ugama aku. aku malas nk ckp panjang sbb NTI asyik2 saman. jgn ambil kesempatan atas kesusahan org lain.

  32. Wahai MR VICTOR. Kamu petik ayat Al Quran, kamu berguru dengan sapa? Ada rujuk mana-mana ulama tak? Ke kamu hanya main tangkap muat sahaja? Apa budaya yang kamu nak Israel bawa? Maksiat? Kemungkaran? Belajar fahamkan dahulu sesuatu perkara sebelum buat kenyataan atau pendapat. Malaysia ini negara berdaulat.
    Mana badan kerajaan yang bertanggungjawab atas kenyataan makhluk ni? Takkan duduk diam saja? Nak Malaysia ini jadi negara apa? Negara Yahu? Makhluk ni tahu tak perlembagaan negara? Agama Islam adalah agama rasmi negara, sudah sepatutnya sebagai negara majoriti rakyat Islam menyokong kuat umat Islam. Kau yang tidak tahu apa-apa baik diam!

  33. Kmi lbih percaya pda Alquran dan hadis memang yahudi kaum yg dilaknat Allah so jngn nk brain wash rakyat malaysia wahai victor dasar israel terrorist

  34. bila si kaffir main petik ayat al Qur’an…berapa Zionist bayar buat penyataan palsu ye??? xpenat ke nk menipu ni…tengok bendera belakang tu dh tau kau siapa…

  35. arab radikal keplaa otak kau, rakyat palestin terima kaum yahudi semasa org yahudi jadi pelarian selepas tahun 40an mereka pula yg mengusir org palestin dari tanah org palestin.

  36. mana orang ni belajar nak tau juga
    belajar lah dulu Al-Quran tu sampai habis
    barulah awak uraikan satu persatu

  37. orang macam Victor ni sepatutnya ditangkap bahaya untuk negara Malaysia. menyebarkan maklumat palsu dan menyokong zioni$ yahudé…

  38. Bukan soal rakyat Malaysia, Allah swt Tuhan sekalian alam melaknat mereka bangsa yahudi sejak zaman para nabi lg dan dibenci majoriti seluruh dunia termasuk non muslim dgn kekejaman dan kerosakkan oleh pihak zionis laknatullah kpd bumi palestin yg diberkati. Jangan nak racun rakyat Malaysia supaya menyokong pulak. Hasbunallah wanikmal wakil.

  39. wei ni dah melampau nih dh pandai2 nak petik psl Al Quran org tak ada otak saja yg sokong israel sengal

  40. Nak pusing cerita pula, perbuatan zionis menceroboh tanah orang Palestin tu memang ketara salah. Tak faham atas dasar apa dia nak pertahankan zionis Izzrael
    Jangan nak menormalisasi idea zionisme ye !!

  41. Ini Yahudi Pesek nak bela Israel buat apa? Ada bukti ke yang Arab radikal? Nak kena ludahi oleh Yahudi baru sedar?

  42. hahaha…awak patut diam.. xperlu bersuara pn pasal ni…apa kata awk g mengucap dua kalimah syahadah dulu sebelom bercakap pasal al quran…

  43. tak terbyng bekerjasama dgn israel..apalgi ada kedutaan di sini…terang2 kjm dgn palestine…harp tiada sesiapa yg trpengruh…

  44. sedapnya dia berkata-kata tentang Hamas…dia x tahu Israel tu bangsa Yang teruk sangat-sangat..klau Israel tu baik kenapa dia bunuh rakyat palestine Yang x berdosa seperti kanak-kanak.. Apa dosa mereka kepada kamu wahai tentera Israel

  45. Dia ni tidak layak komen untuk mewakili rakyat Malaysia. Segala bukti keburukan yang sangat nyata tentang Israel dan negara bersekutu dengannya pun tidak dapat terima. Mata dan hati sudah di wash brain sama seperti zionis yahudi. Mereka akan tetap kata langit itu warna hijau walaupun satu dunia melihat langit itu berwarna biru. Berpura-pura bodoh dan mengabaikan kebenaran adalah sifat mereka untuk mencapai agenda kotor mereka.

  46. awak lah Chinese yang merosak kan pemikiran orang Islam…tangkap China ini…kita kecam lanattullah Yahudi Zionist…
    orang berbangsa China sebigini mrmang tak layak jadi rakyat Malaysia…tolong tarik balik kerakyatan China barua Yahudi ini…

  47. Klu tak tau fakta jangan sembang mcm²,klu tak tau jangan buat pala tau, nanti semua org tau yg hang tu tak tau… stupid tapi nak tunjuk pandai.

Comments are closed.