Situasi kebakaran berlaku di sebuah rumah teres dua tingkat di Saunjana Impian, Kajang, Selangor petang tadi. Foto Ihsan JBPM Selangor

KUALA LUMPUR – Seorang remaja perempuan berusia 17 tahun ditemui rentung dalam kebakaran sebuah rumah di Saujana Impian, Kajang dekat sini petang tadi.

Penolong Pengarah Operasi, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Selangor, Ahmad Mukhlis Mokhtar berkata, pihaknya menerima panggilan berhubung kejadiaan itu sekitar 4.20 petang.

Susulan itu, sepasukan Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Kajang dikejarkan ke lokasi kejadian yang dibantu BBP Bangi dan BBP Seri Kembangan.

“Setibanya di lokasi kejadian, kebakaran melibatkan sebuah rumah teres dua tingkat dengan anggaran kemusnahan kira-kira 80 peratus.

“Semakan lanjut, menemui mangsa berusia tingkatan lima itu ditemui terbakar di dalam biliknya di tingkat atas,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Tambah Ahmad Mukhlis, sewaktu kejadian, mangsa dipercayai berseorangan di rumah.

Api berjaya dipadam sepenuhnya dalam masa 10 minit.

Kejadian itu turut melibatkan unit anjing pengesan Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia bersama Polis Diraja Malaysia, Kementerian Kesihatan dan Tenaga Nasional Berhad (TNB). – MalaysiaGazette

Tinggal Komen

Please enter your comment!
Please enter your name here