Enam kenderaan dihempap papan tanda sebuah pasaraya di Puncak Alam akibat angin kencang. Foto JBPM Selangor

KUALA LUMPUR – Seorang wanita berdepan detik cemas apabila kenderaannya dihempap papan tanda akibat angin kencang di sebuah pasar raya di Pusat Perniagaan Alam Jaya, Bandar Puncak Alam, Selangor hari ini.

Penolong Pengarah Bahagian Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Selangor, Ahmad Mukhlis Mukhtar, berkata, kejadian itu turut menjejaskan lima kenderaan lain yang di parkir di pasaraya berkenaan.

Katanya, pihak bomba menerima panggilan berhubung insiden itu jam 3.44 petang tadi.

Susulan itu katanya, sepasukan anggota dan pegawai dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Bestari Jaya dikejarkan ke lokasi kejadian.

“Sebaik tiba di tempat kejadian, Komander Operasi melaporkan terdapat sebuah papan tanda berukuran 30.48×6.09 meter persegi sebuah pasaraya telah roboh.

“Papan tanda itu roboh akibat angin kencang hingga menghempap enam buah kenderaan di kawasan parkir pasaraya terbabit.

“Malah terdapat seorang mangsa berusia 45 tahun berjaya dikeluarkan oleh orang ramai sebelum pihak bomba tiba di lokasi itu,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Bagaimanapun, mangsa tidak mengalami sebarang kecederaan akibat runtuhan itu, namun telah dihantar ke klinik berhampiran bagi pemeriksaan lanjut.

Terdahulu, tular rakaman video memaparkan beberapa kenderaan rosak akibat dihempap papan tanda ketika ribut dan hujan lebat melanda di kawasan parkir sebuah pasar raya di Puncak Alam. – MalaysiaGazette

Tinggal Komen

Please enter your comment!
Please enter your name here