Arsene Wenger yakin the Gunners melepasi sumpahan Euro apabila berdepan Bayern Munich awal pagi esok. Foto: AP

MUNICH – Pengurus Arsenal, Arsene Wenger yakin pasukannya mampu menamatkan sumpahan di pentas Eropah menentang Gergasi German, Bayern Munich awal pagi esok.

Ia diibaratkan bagai sumpahan untuk Arsenal apabila the Gunners gagal melepasi pusingan ke-16 Liga Juara-Juara Eropah selama enam musim lalu.

Tetapi kali ini pengurus kelahiran Perancis itu yakin pasukan berupaya mengelak kekalahan ketujuh berturut-turut dalam pusingan ke-16 kali ini.

Wenger yakin dengan kebolehan pasukannya kali ini tetapi penjaga gol Bayern Manuel Neuer mencadangkan pertemuan menentang kelab England itu lebih mudah daripada Bundesliga.

Menjelang perlawanan pertama pusingan ke-16 pagi esok, Wenger berkata,” Ia sejarah buruk yang sukar untuk dilupakan, tetapi kami mampu mengharungi cabaran yang datang kali ini dengan lebih fokus atas padang.

“Kami tahu kekuatan Bayern yang merupakan pilihan kejuaraan kali ini, tetapi saya rasa kami lebih berpengalaman.

“Selain itu kami mempunyai kelebihan beraksi perlawanan timbal balik di tempat sendiri (Stadium Emirates).

“Bayern sebuah pasukan berpengalaman yang tidak boleh menafikan keupayaan mereka. tetapi kami perlu fokus kepada perlawanan esok bukan mendengar apa yang dikatakan diluar sana,” katanya kepada pemberita menjelang perlawanan esok. – MalaysiaGazette