Pengerusi Yayasan Artis 1Malaysia, Datuk DJ Dave ketika pra pelancaran nombor plat A1M di Kuala Lumpur hari ini.

KUALA LUMPUR – Yayasan Artis 1 Malaysia (YA1M) mengadakan pra pelancaran nombor pendaftaran kenderaan khas A1M hari ini.

Pengerusinya, Datuk DJ Dave berkata, tender untuk orang ramai berminat nombor A1M itu bermula hari ini dan berakhir 2 Oktober nanti.

“Nombor plat A1M bermula dari A1M 1 hingga A1M 1000,” katanya pada majlis yang sama di sini petang tadi.

Menurut DJ Dave, YA1M mengeluarkan Plat Nombor Siri Khas A1M yang bertujuan untuk mengumpul dana bagi tabung yayasan dengan membawa objektif dana yang terkumpul akan disalurkan kepada anak seni tanahair yang terdiri daripada pelakon, penyanyi dan pemuzik yang sakit, kematian dan melebihi 60 tahun ke atas.

Menurutnya, tidak ada harga minimum untuk bidaan tersebut dan pihaknya mendapatkan kelulusan menjualnya dengan Jabatan Pengangkutan Jalan.

“Majlis pelancaran istimewa akan diadakan di mana pemenang terpilih akan berpeluang menghadiri majlis ini dengan acara makan malam bersama artis tanahair,” ujarnya lagi.

Justeru, sesiapa berminat boleh membidanya di laman web plata1m.com.my atau menghubungi 011-280 2525 atau 019-751 2258.- MalaysiaGazette