Abdul Hadi Awang
Abdul Hadi Awang

KUALA LUMPUR – Seorang pengamal perubatan alternatif mendakwa salah satu punca banjir teruk di Kelantan melibatkan kerja jahat jin.

Pengusaha Pusat Rawatan iLahana, Sa’ad Ja’afar mendakwa beliau dan rakannya telah ‘menangkap’ sekumpulan jin berkenaan baru-baru ini dan menyeksa salah seorang ketua mereka.

Hasil dialog dengan entiti itu, ketua jin akhirnya mengaku memburukkan lagi keadaan bencana alam di Kelantan itu semasa musim tengkujuh ini.

Menurut Sa’ad, rupa ketua jin ditangkap itu tinggi, berjubah putih, bongkok dan tangannya panjang yang didakwa digunakan bagi mengepung dan menolak air supaya menjadi banjir.

Jin itu dikatakan berusia 213 juta tahun.

Dalam pada itu, Sa’ad mendakwa ketua jin yang mengaku sengaja memburukkan lagi keadaan banjir supaya manusia bercelaru seterusnya mereka mendapat perhatian daripada ketua mereka iaitu Dajjal.

Malah ketua jin mengakui faktor mahu berbuat demikian kerana Kelantan sebuah negeri yang banyak kebaikan termasuk didakwa bersungguh-sungguh mengikut ajaran Islam.

KEADAAN banjir di Kelantan baru-baru ini.

Malah dalam sesi dialog yang sama, ketua jin juga mendakwa negeri yang paling sedikit kebaikannya ialah kawasan Kuala Lumpur.

Dalam pada itu, Sa’ad juga menanyakan soalan berkaitan dengan ahli politik termasuk Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad kepada jin berkenaan.

Jin tersebut mendakwa golongannya tidak terkesan dengan Mahathir dan mendakwa Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim pula telah ‘dipermainkan’ namun tidak mengulas lanjut mengenainya.

Bagaimanapun, jin berkenaan mengaku menyukai Mohamad Sabu kerana mendakwa Presiden Amanah itu suka mendengar bisikan mereka.

Mengenai Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng pula, jin berkata pemimpin DAP itu tidak akan dapat menghancurkan umat Islam tetapi yang hancur adalah dirinya sendiri.

Berbeza dengan Datuk Seri Abdul Hadi Awang, jin berkenaan mengakui gentar dengan dengan Presiden Pas itu.

Menurutnya, cadangan dari Abdul Hadi banyak akan menyusahkan golongan mereka di kemudian hari.

Soal jawab antara Sa’ad bersama jin yang didakwanya itu dimuatkan dalam blognya, PakarTangkapJin.blogspot.com.

Sa’ad berkata, pengakuan jin itu dilakukan semasa proses soal jawab dan dalam keadaan mahkluk berkenaan dalam keadaan terseksa.

Bagaimanapun, katanya, ia merupakan pandangan jin dan bukan satu ketetapan kerana segala-galanya ditentukan Allah.

“Dalam hal ini, mungkin ada orang yang sukar mempercayainya namun kita harus sedar ilmu Allah itu sangat luas,” ujarnya ketika dihubungi hari ini. – MalaysiaGazette

10 Komen

  1. Tiada modal kaum Pas ni.Adakah Jin pula dikalahkan.Nama Jiin itu Karut bin Makrut.Hahahaha.Jin pulak yg disalahkan PAS ni dah kehabisan modal sekarang guna Jin pula.Kalaulah nak buat statements tolonglah buat statements yg logik Jin takut dgn Hj.Hadi.Hahaha.SHIT Punya statement.Memalukan orang PAS ni .Hj Hadi dah nyanyok..Idea dah korup .Allah swt dah tunjukkan bukti dgn jelas yg Hj Hadi ni saorang penipu dan tak bertanggung Djawab. Dia berdendam dgn Mat Sabu kerana keluar PAS dan menubuhkan AMANAH dan dapat menjadi pemerentah dan dapat menjadi Menteri Pertahanan pula.Dah tak ada modal skg guna modal Jin pula.Tak malu ke kalau VIP dunia tau hal ini.Sorry lah tak terpengaruh dgn cerita dongeng bangang bagitu.Apa dia ingat rakyat bangang macam dia ke?Ya Allah bangang betul.Tergelak Baca statements JIN Hj.Hadi. Binawe betul Hj.Hadi ni.

    • Org mcn ni lah, klu berhadapan dgn musuh. Lebih baik bunuh ko dulu.. Skrg ko faham tak apa yg tertulis dlm cerita tu.. Mmg ko bodoh bin dajal lah.. Skrg dlm brrita menceritakn pasa jin takut pada Tuan guna.. Ini tak ada kaitan dgn pas.. Mmg ko ni dajal bin bodoh lah… Lbh baik ko jgn baca n komen lah ya.. Nampka sgt ko tu bodoh bin bagan…

      • Komen berunsur finah.membaca tp x memahami.baca guna otak tp berfikir x guna akal.klu membenci sekali pun gunakan akal yg ada di otak tu.jgn guna kepala lutut.

    • Kalau bodoh, mesti macai PH… Skrg ni ramai RBA pakai nama Melayu tp kutuk Melayu, konon nak tunjuk Melayu sokong PH.

      Nak sokong mcm mana kalau bodoh tahap gaban mcm ni… Membaca pun x gheti. Jaja fitnah jerlah kerja PH, dr dulu sampai ler ni…

    • Yusof Yusma, apa bingai kau ni. Dalam hal dia bercerita tentang jin. Kau taknak percaya itu hak kau. Yang kau kaitkan dengan yang lain pasal apa.
      Kalau yang tulis tu mungkin orang PH, apa kau pastikah juga yang tulis tu orang PAS. Kalau bodoh tu biarlah simpan sikit jangan tunjukan kebodohan melampau.
      Mungkin ini satu bentuk fitnah? Sepatutnya baca dan jangan percaya tentu ramai yang sokong kau….Bingai!

  2. Dah mengucap 2x mah syahadah pun masih beriman dgn unsur2 khurafat,tahyul,syirik,boleh merosakkn iman tu,jgn pandang enteng,kembalila kpd Allah &Rasul,jika anda was2 gusar ddlm sesuatu perkara,makhluk tak boleh mendtgkn mudhorat apa2 pun,istighfar semula la,risau2 mati dlm keadaan syirik khofi,khurofat,habisla,tak da peluang utk ke Syurga,rugila sgt22222,Allah x ampun dosa org mukmin yg menyengutuinya,.والله اعلم بالصواب..والسلام..cepat bertaubat,hj.hadi to wali Allah yg sebenar2nyo kaaaa,apo dalil nya,klu ya lihat tok kenali,tn hussein,akhlak mereka mcmna?tok Kenali tu salah seorg wali melayu,tn hussein pun gitu juga,cuma org mlayu shj yg Jahil tentang urusan ini,@tak ambilpeduli,buat bodohhhh,shj,yg mereko ambil peduli adalah WANG PANGKAT,ASSET,&PEREMPUAN,,,JUDI,MABOK.. Jgn maraaaaaa,&tukang buat film pendek semburit,sex ringkas,benda tak ada di reka bgi ada,itu lah tanda2 orang MUNAFIQ di era nbi mhd,bgitu jugala skrg bercupak biji mata mlayu islm Mcmtu cuma tak di sedari..shj,munafiq solat,hj,ke Mekah,Puasa,dll.apo macm?ok ka…cermin diri… Nmpak siapa?…

  3. Mungkin terkilas ikan di air dia dah kenal jantan betinanya,hnya si jahik shj yg duduk ddlm ilmu jahil,ubat simbah minyak ke atas diri sendiri ambil lighter nyalakn haaaaaa mcm tu la baru ok ko,ungkapan camtu pun susah nak faham kaaa,di tulis ddlm bhs mlayu laaaa..x bhs asing…bhs biasa2 shj,tak de pun sastera pun….cermin diri x taksub parti sgt ada dalil boleh taksub parti2 ko,ada fakta,hujjah ko?klu bentangkn dfb…

  4. Org MUNAFIQ,meme utk di lahir ke dunia ini adalh utk jdi tukang egen YAHUDI,di akhirat kelak x tempatnya ddlm SYURGA,klu era nb mhd pun puak2 Munafiq ini ada lebih kurang 40 ribu orng,jdi adakah era zaman kito kini dah tak do lagi puak2 mcm ni?,aeh222,yo ko x do?apo dalil hujjah,fakta,nya yg mengatakn tiado?,klu kurang pasti kaji selidik sendiri,,parti2 ni bukan boleh di bawa ke alam barzakh pun,x boleh di jadikn bekalan ke akhirat pun,jdi apo yg suka taksub sgt,jgn jadi ikutan,@pengikut2 syaitan sgt nnti menyesal tak sudah,yg wajib taksub adalah kpd hnya nbi Mhd s,a,w shj,berserta al-qraan&hadis2 nya shj,dalilnya,يايها الذين ءامنوااطيعوا الله واطيعوا الرسول،واولى الامر منكم،،،صدق الله العظيم،a,a,a, paa mcm,nak taksub kpd nbi mhd @kpd parti?bgitu juga taksublah hnya kpd ajaran bginda shj,….cermin dri sendri apo yg di nmpaknyo?klu masih tak nmpak,itu tanda buto mato hati,,,..ubatnya boleh di usahokn jika mahu….والسلام…

Tinggal Komen

Please enter your comment!
Please enter your name here

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.