Isu Buku Teks Sejarah: Asyraf Enggan Minta Maaf, Pejuang Fail Saman RoS #MGFlash

Menarik di MG Flash :

* Isu Buku Teks Sejarah: Asyraf Enggan Mohon Maaf

*Pejuang Fail Saman Terhadap RoS

*KWSP: Ramalanku Benar Belaka- Najib Razak

1 Komen

  1. Hah inilah kesan Najib, Pak Lah, KJ etc buta sejarah Tanah Melayu. Konon presiden Pertubuhan Melayu Bersatu tetapi kalau ikut jawapan KPM, ada bangsa cina dan india yang buat sejarah Tanah Melayu!! Semua bangsa? Apa hal. Mereka rakyat Cina datang ke Tanah Melayu dan begitu juga rakyat India datang ke Tanah Melayu. Kenapa pula bangsa Cina dan India di suruh tulis sejarah Melayu?
    Tentu sekali mereka akan pesong kan mereka ada pejuang kemerdekaan Tanah Melayu dari siapa? Cina kata dari Jepun. Tetapi mereka rakyat Cina memang berperang untuk bebaskan Tanah Cina dari Jepun dan bukan Tanah Melayu. Perjuangan rakyat Cina seperti Chin Peng adalah untuk negara Cina. Mereka bukan rakyat Persekutuan Tanah Melayu.
    Sebab presiden UMNO dan kontrak untuk sedara mara dgn Cina maka mereka menipu bangsa Melayu sendiri menjemput konon semua bangsa Cina dan India tulis sejarah Tanah Melayu. Mereka adalah aktor picisan atau sampingan.
    Fakta dunia menunjukan Jepun menyerang bangsa eropah yang jahat didorongi oleh mitos agama mereka Kristian, Raja dan Permaisuri mereka berhak keatas tanah bukan Kristian. Sebab itu cogan kata mereka adalah Subang For Jesus atau Johor for Jesus seperti dilaporkan dlm perjumpaan mereka. Cogan kata itu memang benar sebab dari kacamata bangsa eropah dunia perlu ditakluki untuk memperkayakan gereja katolik dan Raja.
    Jepun berupaya mengalahkan bangsa eropah sekali gus membantu bangsa Asia bebas dari kongkongan bangsa eropah. Perang Cina dan Jepun di lakukan oleh rakyat Cina yang datang ke Tanah Melayu dan Singapura. Rakyat Cina tidak berminat untuk berajakan orang Melayu jadi macam mana mereka boleh memperjuangkan Tanah Melayu? Ini asas pun bijak pandai Melayu tak faham. Adakah Chin Peng berkorban untuk Raja2 Melayu? Tidak dia berkorban untuk negara Cina dan mahu menjadikan Tanah Melayu milik negara Cina.

Comments are closed.