Tan Sri Muhyiddin Yassin mengakui keputusan melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) lebih ketat mulai esok adalah keputusan sukar tetapi terpaksa dibuat.- Gambar hiasan.

KUALA LUMPUR – Tan Sri Muhyiddin Yassin mengakui keputusan melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) lebih ketat mulai esok adalah keputusan sukar tetapi terpaksa dibuat.

Perdana Menteri berkata, sama ada PKP lebih ketat atau total lockdown itu berjaya atau tidak, semuanya terserah kepada rakyat dan ketentuan Illahi.

“Kerajaan telah menutup hampir semua sektor ekonomi dan sosiaal untuk mengurangkan pergerakan rakyat dan memutuskan rantaian jangkitan Covid-19.

“Saudara dan saudari dikehendaki duduk di rumah -stay at home- saya ulangi stay at home dan sentiasa patuh pada SOP.

“Jika saudara dan saudari gagal mematuhi arahan ini, kita semua akan gagal, na’uzubillah,” katanya sambil mengharapkan wabak Covid-19 yang melanda di negara ini dan seluruh dunia segera berakhir.

Beliau berkata demikian ketika mengumumkan Program Strategik Memperkasa Rakyat dan Ekonomi Tambahan (Pemerkasa+).

Muhyiddin turut meminta semua barisaan hadapan bertabah walaupun semua penat berperang melawan virus Covid-19 sejak lebih setahun lalu.

“Saya doakan anda semua terus diberikan kekuatan oleh Allah SWT untuk mengharungi cabaran dan dugaan yang amat besar ini.

“Saya mendoakan agar semua pesakit yang sedang bertarung melawan virus Covid-19 diberikan kesembuhan segera,” ujarnya yang turut menzahirkan takziah kepada keluarga mangsa virus tersebut. – MalaysiaGazette

1 Komen

  1. Bullshit lah..kegagalan juga disebabkan dasar2 bodoh yg dibuat oleh kerajaan! Cthnya adakah logik rakyat kena lock down 24 jam di rumah…pakai letrik 24 jam…tak de diskaun…tapi Taman Tema & shopping mall yg ditutup sepanjang lock down diberikan diskaun letrik 10%? Ko sedap2 jaa nak salahkan rakyat…dan cuci tangan?

Comments are closed.