Suspek wanita, Cristina Machado membunuh, memotong dan menggoreng zakar suaminya (dalam gambar) dengan minyak soya dituduh di mahkamah di Brasilia.

BRASILIA- Seorang wanita ditahan polis selepas disyaki telah membunuh dan  memotong alat zakar suaminya lalu menggorengnya menggunakan minyak soya dalam kuali.

Suspek dikenalpasti sebagai Dayane Cristina Rodrigues Machado, 33, telah ditahan di  San Goncalo, Brazil pada Isnin lalu.

Jiran suspek yang menyedari insiden itu  segera menghubungi polis di kawasan kejiranan Santa Catarina.

Polis yang bergegas ke tempat kejadian terkejut selepas menemui mayat lelaki bernama Andre yang terlantar di atas lantai rumahnya dalam keadaan bogel dan cacat.

Isterinya yang merupakan suspek didakwa membunuh serta memotong zakar mangsa dalam kejadian jam 4 pagi.

Dia telah didakwa di mahkamah atas kesalahan membunuh dan polis juga berjaya menemui pisau yang disyaki digunakan suspek untuk melakukan jenayah itu di dapur rumah pasangan tersebut.

Mereka telah mendirikan rumah tangga selama 10 tahun lalu sebelum hidup berasingan bersama dua anak lelaki dan perempuan masing-masing berusia lapan dan lima tahun.

Media tempatan melaporkan pasangan itu telah keluar pada waktu malam untuk membeli makanan ringan sebelum berlaku pertengkaran mulut.

Peguambela yang mewakili Carla Policarpo berkata, mangsa telah mengugut anak guamnya sebelum suspek membunuh suaminya bagi mempertahankan diri.

Namun adik perempuan mangsa, Adriana Santos mendakwa suspek sengaja membunuh abangnya kerana mahu membalas dendam kerana ditipu.

Machado pernah membuat laporan polis ke atas suaminya sebelum ini.

“Dia (mangsa) tidak bersetuju untuk berpisah dan terus terlibat dalam pertengkaran sehingga berlaku insiden tersebut,” katanya.-MalaysiaGazette