Muhammad Muqharabbin Mokhtarrudin

KUALA LUMPUR – Barisan Nasional (BN) dijangka beroleh kemenangan besar dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor pada 12 Mac ini.

Keyakinan itu dinyatakan Exco Pemuda UMNO, Datuk Muhamad Muqharabbin Mokhtarrudin berdasarkan janji pimpinan parti untuk meletakkan lebih ramai calon muka baharu.

Katanya, kategori calon juga mengambil kira pengalaman dan potensi calon dalam membawa kestabilan politik di negeri itu.

“Semalam, Presiden UMNO (Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi) dan Timbalannya (Datuk Seri Mohamad Hasan) berjanji akan meletakkan lebih ramai calon baharu dan berpengalaman serta anak muda yang berpotensi membawa kestabilan politik di negeri Johor.

“Dengan poster calon Menteri Besar (Datuk Hasni Mohammad) yang tenang, berkebolehan, berani membuat keputusan juga antara faktor kepada kemenangan BN di Johor nanti, insya-Allah,” katanya dalam kenyataan di sini, semalam.

Menurut Muhamad Muqharabbin, antara faktor lain yang boleh menjadikan kemenangan besar kepada BN Johor adalah kekurangan calon berkaliber dari Pakatan Harapan (PH).

Selain itu, katanya, berlaku juga pergolakan perebutan kuasa dalam PH termasuk Perikatan Nasional (PN).

“Ditambah pula dengan sikap Parti MUDA yang hipokrit dan tidak matang dalam mengeluarkan kenyataan serta janji manifestonya yang membuatkan rakyat Johor menyampah dan tidak lagi akan termakan dengan janji manis PH serta PN.

“Saya harap rakyat Johor bijak memilih dan mengundi demi sebuah kemakmuran bangsa, kestabilan ekonomi negeri dan membantu BN memenangi PRN ini.

“Saya juga percaya UMNO dan BN telah banyak berubah dan belajar daripada kelemahan serta kekalahan PRU 14 yang lalu,” katanya. – MalaysiaGazette