KUALA SELANGOR – Calon Pejuang Parlimen Kuala Selangor, Mohd Shaid Rosli menasihatkan pengundi yang dijangkiti Covid-19 agar keluar mengundi pada sebelah petang.

Beliau berkata, ia bagi melancarkan proses pengundian Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) dan mereka dinasihatkan mengundi selewat-lewatnya jam 4.30 petang ini.

“Saya sudah pesan kepada semua kenalan supaya keluar mengundi sebelum jam 12 tengah hari bagi mengelakkan tersangkut dalam kesesakan lalulintas.

“Mereka yang positif Covid-19, saya minta mereka datang jam 4.30 petang ini dan ketika itu mungkin tak begitu ramai, mereka boleh menunaikan tanggungjawab mereka,” katanya kepada pemberita di Bandar Puncak Alam, di sini, hari ini.

Terdahulu Mohd Shaid mengundi di saluran lima di Sekolah Kebangsaan Puncak Alam Fasa 2, kira-kira jam 10.05 pagi tadi.

Calon Pejuang Parlimen Kuala Selangor, Mohd Shaid memasukkan kertas undi sambil menunjukkan jari dengan kesan dakwat kekal di saluran lima di Sekolah Kebangsaan Puncak Alam Fasa 2, kira-kira jam 10.05 pagi tadi.

Mohd Shaid yang juga Ahli Dewan Negeri Jeram mengingatkan orang ramai keluar lebih awal memandangkan jumlah pengundi di Parlimen Kuala Selangor meningkat 100 peratus dengan pertambahan pengundi 18 tahun dan automatik.

“Saya dimaklumkan sejak jam 7.30 pagi ramai sudah beratur di sini, mungkin mereka nak mengelakkan daripada hujan dan ribut petir yang dijangkakan sebelah tengahari hingga petang ini.

“Memandangkan penambahan pengundi begitu ketara, hampir 100 peratus, menyebabkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) terpaksa membuka dua pusat mengundi di sini.

“Satu di sini dan satu lagi di Sekolah Kebangsaan Puncak Alam Fasa 3. Jika jangkakan lebih 80 peratus akan keluar mengundi di kawasan ini,” katanya lagi. – MalaysiaGazette