Keadaan lengang sebuah restoran makanan segera akibat tindakan rakyat Malaysia yang memboikot produk yang dikaitkan dengan Israel susulan serangan berterusan rejim Zionis itu ke atas Palestin ketika tinjauan lensa Malaysia Gazette di sekitar Kuala Lumpur. Foto MOHD ADZLAN, 12 NOVEMBER 2023.
Keadaan lengang di dalam restoran makanan segera akibat rakyat Malaysia terutamanya masyarakat islam melakukan kempen memboikot produk yang berkaitan dengan Israel berikutan peperangan yang berlaku di Palestin ketika tinjauan lensa Malaysia Gazette di sekitar Kuala Lumpur. Foto MOHD ADZLAN, 12 NOVEMBER 2023.
Keadaan lengang di dalam restoran makanan segera akibat rakyat Malaysia terutamanya masyarakat islam melakukan kempen memboikot produk yang berkaitan dengan Israel berikutan peperangan yang berlaku di Palestin ketika tinjauan lensa Malaysia Gazette di sekitar Kuala Lumpur. Foto MOHD ADZLAN, 12 NOVEMBER 2023.
Keadaan lengang di dalam restoran minuman terkenal akibat rakyat Malaysia terutamanya masyarakat islam melakukan kempen memboikot produk yang berkaitan dengan Israel berikutan peperangan yang berlaku di Palestin ketika tinjauan lensa Malaysia Gazette di sekitar Kuala Lumpur. Foto MOHD ADZLAN, 12 NOVEMBER 2023.

24 Komen

  1. Baru mereka tahu bahawa kebanyakan masyarakat islam lah yg memajukan perniagaan mereka selama ini… Kita punyai kuasa membeli tp bila saudara seagama kita di tindas tindakan perlu dibuat utk memberi kesedaran pd mereka semua.. So bangsa lain jgn dok angkuh & sombong la.. Tanpa kita mereka tak akan maju & kaya raya… Bila dh kaya berlagak je lebih.. Puuiii……

  2. KENAPA TAK BUAT DESAKAN ATAU HIMPUNAN UNTUK HALAU SEMUA PELABUR2 LUAR DARI US DAN UK YANG BUKA SYARIKAT DI MALAYSIA INI?
    MEREKA PELABUR2 DARI NEGARA PENYOKONG KUAT ISRAEL YAHUDI ZIONIS,WAJIB TUTUP SEMUA DAN HALAU KELUAR,INI BOIKOT KEDAI2 McD,KEPc,StarBUGS BAGAI HANYA UJUNG KUKU JE LA BAGI MEREKA…

    • ok la jugak…dpd xbuat langsung mcm ko
      mane yg bole kita buat,yg xbole kita abaikan,sekurang2 ade tindak balas walau sekecil zarah

    • Kenapa nak boikot makanan je….Rokok terang2 memang dah dari diaorang….dah le rokok memang bahaya untuk kesihatan….kerajaan sepatutnya terus haramkan penjualan ape jua jenis rokok.

    • If I may add,
      ramai lagi di Malaysia yang tidak berlandas keadilan dan kebenaran tentang kezaliman terhadap umat islam Palestine, walaupun mereka konon mahu keadilan dan haq kumpulan mereka, tapi dalam hal isu Palestine, lidah mereka bercabang. Boycot ini mungkin terkesan sementara sahaja. Maaf, itu pandangan cetek saya.

    • BOIKOT BANGSA MELAYU HANYA SEMENTARA WAKTU, BILA TENTERA ISRAEL HENTI PEMBUNUHAN,MAKA DLM SEMINGGU DUA BANGSA MELAUU SUDAH MULA KUNJUNG SEMUA PERMIS YG DIBOIKOT , SEMUA YG BANGSA MELAYU DAN MUSLIM LAIN BUAT SKG HANYA IKUT EMOSI….
      BANGSA MELAYU YG SOKONG PAS KHAWARIJ MEMANG TAK BOLEH DIHARAP BOIKOT MEREKA SBB PIMPINAN PAS PUN 2X5 JUGA DGN ISRAIEL , ISRAIEL BUNUH ORANG PALESTIN ,PEMIMPIN2 PAS PULA BUNUH AKIDAH ORANG ISLAM TANPA MEMBUNUH .

    • Brand tu adalah francais, maksudnya bukan syarikat asing tapi milik rakyat tempatan di sini. Macam McD 100% milik Muslim Arab Saudi & bayar zakat perniagaan setiap tahun di negara kita. Yakin sungguh awk semua brand tu menyalurkan keuntungannya utk membiayai kekejaman Yahudi Zionis? Jangan sampai kita salah menghukum.

    • Ada kontrak bang… kesan ekonomi juga…kita buat tara mana mampu…berperingkat…in sya allah

    • InsyaAllah, walaupun minimal namun tetap memberi kesan pada mereka selagi kita istiqamah utk jangka masa lebih panjang dan menberi signal pd Israel dan sekutu2nya akan tentangan kuat dr dunia islam. Wallahualam.

  3. kita buat yg termampu, sedaya-upaya dan sehabis-habis baik sebagai tanda solidariti kepada saudara kita di Palestin yg telah dizalimi Selama 75 tahun…saban hari di bunuh oleh zionis Israel laknatullah. tua..muda… wanita.. kanak-kanak..tanpa belas kasihan…dan rakyat Palestin tidak dibela oleh PBB mahupun saudara di sekitarnya pemimpin mesir, Saudi, Jordan… munafiq.. apalah sgt sumbangan kita utk hanya sekadar memboikot sykt2 yg menyumbang kpd zionis Israel…utk membunuh saudara kita.. teruskan memboikot apa yg perlu dgn kemampuan yg kita ada.. takbirrr

  4. kita tak boleh buat mcm tu sbb Masih ada geng2 laknat yg sokong Israel kalau kita halau semua syarikat yg ada kaitan dgn israel dari malaysia nanti mrk kebulur pulak sbb syarikat2 ini shj yg jual makanan yg mrk makan

  5. Negara aneh. Tiada hubungan diplomatik tetapi menerima dengan tangan terbuka produk2 buatan israel

  6. Jangan beri bnyk alasan utk.boikot kerana duir untung yg mereka salurkan kpd israel adalah israel untuk membunub manusia

Comments are closed.