Akmal Muhyiddin pengampunan Najib PH
Dr Akmal Saleh

MELAKA – Ketua Pemuda UMNO Dr Akmal Salleh menegaskan beliau tidak akan tunduk dengan mana-mana pandangan pemimpin bukan Islam dalam isu penjualan stoking tertera kalimah Allah.

Tegasnya sebagai umat Islam, Pemuda UMNO tidak akan tunduk pada mana-mana desakan termasuklah DAP.

“Saya tak perlu dapatkan persetujuan DAP untuk mempertahankan agama saya dari dihina.

“Siapa pun kamu, saya tak pernah takut dan tak pernah gentar. Fullstop!! Kekal boikot!!,” tulisnya dalam hantaran di Facebook (FB) rasminya petang ini.

Kenyataannya itu disertai dengan tangkap layar sebuah portal berita yang melaporkan Setiausaha Agung DAP, Anthony Loke menyatakan pendirian parti itu tidak bersetuju dengan gesaan Dr Akmal Saleh untuk memboikot kedai serbaneka KK Mart.

Anthony dilaporkan berkata, pendirian itu telah disampaikan kepada Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Ab Rauf Yusoh di Putrajaya malam tadi.

Dalam hantaran sebelum itu, Dr Akmal yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Merlimau memberikan komen sinis terhadap pandangan sama dikemukakan Menteri Pelancongan, Seni dan Budaya, Datuk Seri Tiong King Sing.

“Boleh tak seseorang beri cermin pada dia ni? Boleh cermin diri dulu kot.

“Kalau tiada jawatan pun saya akan tetap pertahankan agama, bangsa dan tanah air saya!!! Teruskan boikot KK mart!!!,” tulisnya lagi.

Dalam laporan itu, King Sing mendesak kepimpinan UMNO supaya tidak membiarkan Dr Akmal menggunakan platform Pemuda UMNO bagi mengejar agenda peribadi dengan menunggang isu kalimah Allah. – MalaysiaGazette.