Sergio Aguero

MANCHESTER – Bintang Manchester City, Sergio Aguero bersedia untuk mengucapkan selamat tinggal kepada kelab yang disertainya pada 2011.

Pemain berusia 28 tahun itu dikatakan kecewa dengan pengurus kelab, Pep Guardiola yang memilih penyerang baharu, Gabriel Jesus menggantikannya di bahagian serangan, lapor akhbar The Sun.

Situasi itu menyebabkan Aguero hanya skadar memanaskan bangku simpanan walaupun cergas dan bersedia beraksi dalam kesebelasan utama.

 

Pemain itu merasakan khidmatnya tidak lagi dihargai Guardiola.

Aguero dilaporkan memberitahu rakan sepasukannya dia akan meninggalkan City walaupun Guardiola dan kelab itu menafikan khabar angin tersebut.

Kontrak Aguero bersama City akan tamat pada 2020.

Pada minggu lalu pemain itu menyatakan: “Kelab akan menentukan sama ada saya masih dalam pasukan ini ataupun tidak.

“Saya mempunyai tempoh tiga bulan lagi untuk menunjukkan aksi terbaik saya, kemudian kita akan lihat apa tindakan susulan kelab terhadap kedudukan saya di sini (Manchester City).

Terdahulu, Guardiola menafikan khabar angin itu dan mengesahkan City tidak akan menjual Aguero pada bila-bila masa dan pemain itu akan kekal di Etihad.

Khabar angin mengenai Aguero menyaksikan Real Madrid dan Inter Milan berusaha untuk mengikat khidmat pemain itu bila-bila masa.

Sumber terdekat pemain itu mendakwa Aguero bukan pemalas, tetapi cara permainannya berbeza yang ditekankan Guardiola menyebabkan situas itu tercetus.

Aguero berhijrah ke City yang diurus Roberto Mancini dari Atletico Madrid 2011 dengan nilai perpindahan £38 juta.

Gol jaringannya pada masa tambahan ketika menentang QPR membolehkan City menjuarai Liga Perdana Inggeris pada musim 2011/2012, menafikan musuh tradisi Manchester United dengan perbezaan gol.