PUTRAJAYA, 16 Nov -- Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mustapha Mohamed bersama Pengerusi Perodua, Tan Sri Asmat Kamaludin (tiga, kanan) semasa melancarkan model Perodua Myvi serba baharu di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) hari ini. Turut sama Presiden merangkap Ketua Pegawai Eksekutif Perodua, Datuk Dr Aminar Rashid Salleh (dua, kiri). Model baharu Myvi itu dijual pada harga bermula RM 44,300 sehingga RM55,300 dan boleh didapati di semua pusat pameran Perodua seluruh negara.?--fotoBERNAMA (2017) HAK CIPTA TERPELIHARA

KUALA LUMPUR – Perodua Myvi serba baharu yang dilancarkan pada 16 Nov, membuat serahan pertamanya pada Jumaat kepada pelanggan pertamanya.

Myvi serba baharu itu yang menerima tempahan berjumlah 6,000 unit sehingga pukul 8.00 malam 17 Nov, memulakan serahannya seawal pukul 8.00 pagi pada hari yang sama, kata Perusahaan Otomobil Kedua Sdn Bhd (Perodua) dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

Syarikat kereta kompak pilihan utama rakyat Malaysia itu membuka tempahan bagi model tersebut pada 9 Nov.

Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Perodua Datuk (Dr) Aminar Rashid Salleh berkata syarikat itu terus komited memaksimumkan serahan kereta tersebut bagi memastikan Perodua Myvi serba baharu itu dapat diserahkan dengan cepat kepada pemilik masing-masing.

Sementara itu, Abdul Wahid berkata beliau amat berbangga menjadi pelanggan pertama membuat tempahan dan menerima serahan pertama Perodua Myvi serba baharu itu pada pagi Jumaat.- BERNAMA