Home Sukan Kontrak lumayan menanti Sadio Mane di Anfield

Kontrak lumayan menanti Sadio Mane di Anfield

Sadio Mane

ENGLAND – Liverpool dilaporkan bersedia menawarkan kontrak lebih lumayan kepada bintang sayapnya, Sadio Mane akhir musim ini.

The Liverpool Echo mendakwa Pengurus the Kops, Jurgen Klopp berada dalam keadaan terdesak untuk mengekalkan pemain itu di Anfield.

Mane, 25, kini terikat dengan kontrak bersama the Reds sehingga 2021.

Namun aksi pemain itu yang sangat luar biasa sepanjang musim ini bakal menyaksikan pemain antarabangsa Senegal itu akan terus kekal dalam kelab Liga Perdana Inggeris (EPL) itu.

Mane juga dikhabarkan bakal menerima tambahan pendapatan untuk memastikan dia berada di antara penerima gaji tertinggi kelab itu.

Bekas pemain Southampton itu juga telah didahului oleh Mohamed Salah dan Roberto Firmino musim ini daripada segi pendapatan dan juga stamina.

Peningkatan prestasi Mane musim ini mula mencemaskan Klopp.

Klopp risau pemain itu akan menjadi tumpuan kelab-kelab elit Eropah menjelang jendela perpindahan pemain bermula Jun ini.

Sebagai mengelak situasi itu melanda kelab, Klopp dikatakan sedang menyiapkan dokumen mengenai penambahan pendapatan Mane di Anfield.

Mane sedang berada dalam prestasi cemerlang untuk membantu kelab merangkul mana-mana piala musim ini.

“Saya rasa sudah kembali kepada prestasi terbaik dan ia sangat penting untuk penyerang seperti saya menjaringkan gol,” katanya.- MalaysiaGazette