GOLD COAST – Kontinjen negara mempunyai empat hari lagi untuk mengumpul pingat sekali gus meletakkan Malaysia dalam kalangan 10 negara terbaik di Sukan Komanwel 2018 di Gold Cost, Australia.

Ketua kontinjen negara ke Komawel, Huang Ying How berkata Malaysia berada di landasan yang tepat untuk merealisasikan impian negara itu yang dicanang sejak penubuhan Program Podium pada 2015 oleh Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin.

?Empat hari lagi cabaran kita di sini akan berakhir tapi kita jangka ada pingat lagi akan disumbang oleh atlet. Kami tidak letakkan harapan yang terlalu tinggi tapi saya yakin mereka (atlet) sentiasa lakukan yang terbaik,? katanya.

Antara sukan yang berpeluang untuk menyumbang pingat adalah sukan terjun, gimrama dan boling padang termasuk atlet olahraga yang dijangka bakal mencipta lebih banyak rekod kebangsaan baharu.

Bagi sukan badminton dan skuasy, Huang berharap pemain kekal fokus kepada satu-satu perlawanan terlebih dahulu sebelum meletakkan harapan terlalu tinggi.- BERNAMA