Hishammuddin Hussein
Hishammuddin Hussein

KUALA LUMPUR – Kemelut Negeri Perlis melibatkan pelantikan Datuk Seri Azlan Man selaku Menteri Besar dan ‘usaha’ pemecatan beliau selaku ahli UMNO adalah tidak wajar berlaku.

“Saya pasti penerimaan Raja Perlis di dalam majlis mengangkat sumpah Menteri Besar, semestinya telah mengambil pertimbangan yang sebaiknya untuk rakyat di Perlis. Keputusan ini harus kita hormati,” kata Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Hussein dalam satu kenyataan hari ini.

Lagi pun, menurutnya, apa-apa keputusan untuk memecat ahli parti perlu dibawa kepada Lembaga Displin UMNO dan merupakan kuasa Majlis Tertinggi bukan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri.

“Dalam keadaan UMNO yang masih dalam proses pemulihan, rakyat sedang memerhati dan menilai setiap tindakan kita. Rakyat telah memberikan mandat kepada BN untuk memimpin di Perlis dan kepercayaan ini harus dilaksana dengan penuh amanah.

“Seharusnya perkara seperti ini tidak boleh berlaku. Setiap dari pemimpin UMNO harus berjiwa besar dan menampilkan kepimpinan yang terbaik untuk memenangi dan meyakinkan hati rakyat,” katanya lagi.- MalaysiaGazette