Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Seri Mazlan Lazim berkata hasil pemeriksaan, pemandu berkenaan didapati positif dadah jenis metamfetamin.
Datuk Seri Mazlan Lazim

KUALA LUMPUR – Polis menemui senjata api tiruan di sebuah premis di Jalan Klang Lama semalam.

Dalam kejadian itu, pihak polis telah menerima panggilan dari seorang lelaki Melayu memaklumkan telah berjumpa dengan beberapa objek yang dipercayai senjata api di sebuah premis di Jalan Klang Lama.

“Sepasukan Polis dari Ibu Pejabat Kontinjen Kuala Lumpur dan Ibu Pejabat Polis Daerah Brickfields telah ke lokasi kejadian,” kata Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Seri Mazlan Lazim dalam satu kenyataan hari ini.

Hasil siasatan kata beliau, pihak Mahkamah Kuala Lumpur telah mengeluarkan arahan untuk penyitaan harta di premis tersebut pada 30 November lalu.

Tambah beliau, hasil pemeriksaan polis telah menjumpai sepucuk pistol tiruan, laras senjata HK MP5 tiruan dan satu topi dengan logo polis dalam premis tersebut.

“Kes disiasat di bawah Seksyen 36 Akta Senjata 1960,” ujarnya lagi.

Beliau juga meminta orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat mengenai kes ini untuk menyalurkannya kepada Inspektor Mohd Razif Karim selaku pegawai penyiasat di talian 0139961566 atau Asisten Komisioner Mohd Hafizi Ishak (Pegawai Penyiasat Kanan IPD Brickfields) di talian 0172336343.- MalaysiaGazette