Philippe Coutinho

JERMAN – Philippe Coutinho dikatakan berhajat untuk kembali ke Anfields sebelum melengkapkan pinjaman ke Bayern Munich baru-baru ini.

Barcelona sebenarnya membuka pintu menjual bintang Brazil itu akhir musim lalu namun bekas pemain Liverpool itu menyertai Bayern selama semusim.

Bayern Munich juga mempunyai pilihan untuk membeli pemain yang diletakkan pada nilai 109.8 juta pound.

Sebelum berhijrah ke Bundesliga, ejen Coutinho mengesahkan pemain itu memasang impian untuk kembali ke Liverpool walaupun menerima tawaran lumayan daripada beberapa kelab gergasi Inggeris.

Bagaimanapun Liverpool pula dikatakan tidak berminat untuk berurusan dengan Barcelona melibatkan tawaran pinjaman yang mahal itu dengan pilihan pembelian tetap.

Jurgen Klopp juga dikatakan Coutinho masih belum terbukti berkesan secara fizikal dan gembira dengan pilihan pemain bahagian serangan yang sedia dimiliki the Kops ketika ini.

Klopp juga mengakui nilai Barcelona terhadap Coutinho adalah terlampau mahal dan tidak berbaloi jika berurusan dengan nilai tersebut.

“Bunyi dan nilainya agak pelik tetapi kami tidak mampu (beli Coutinho).

“Lagipun kami sudah membelanjakan wang hasil jualan pemain itu kepada Barcelona sebelum ini,” ujarnya. – MalaysiaGazette