Antara ahli Parlimen yang disebut-sebut hadir dalam pertemuan bersama Datuk Seri Mohamed Azmin Ali di kediaman rasminya di Putrajaya.

KUALA LUMPUR – Sokongan terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad meneruskan mandatnya sebagai perdana menteri sehingga habis penggal tidak akan menjejaskan sokongan pengundi pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Tanjung Piai tidak lama lagi.

Ahli Parlimen Jerantut Datuk Ahmad Nazlan Idris, salah seorang daripada enam wakil rakyat BN yang menyatakan sokongan terhadap Dr Mahathir baru-baru ini sebaliknya berkata faktor kemenangan parti itu bergantung kepada pemilihan calon.

Beliau jelas tidak bersetuju dengan Ketua UMNO Bahagian Johor Bahru, Tan Sri Shahrir Samad yang berkata tindakan mereka bakal emberi kesan kepada PRK itu pada 13 November nanti.

“Faktor calon sangat penting selain kepimpinan parti. Faktor kenyataan saya dan rakan rakan pada saya bukan faktor penentu menang atau kalah calun BN,” katanya kepada MalaysiaGazette.

Rakyat tambah Nazlan lagi, sudah tentu bijak membuat pilihan berdasarkan wakil rakyat yang layak dan mampu berkhidmat.

“Sorry banyak-banyak, pada saya rakyat hari ini sudah ada pengalaman memilih mengikut selera mereka,” katanya lagi.

Shahrir dalam kenyataannya berkata, sokongan yang ditunjukkan oleh enam wakil rakyat BN terhadap Dr Mahathir yang juga Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) akan menyebabkan sasaran UMNO dan BN untuk mendapatkan sekurang-kurangnya 80 peratus sokongan pengundi Melayu tidak tercapai.

“Bagi saya, pendirian enam Ahli Parlimen UMNO ini pada ketika ini akan mengelirukan pengundi Melayu yang berada di atas pagar. (Pengundi anggap) apa bezanya antara UMNO dan PPBM sekarang ini?” kata Shahrir.

Selain Ahmad Nazlan, lima wakil rakyat yang terbabit adalah Mohd Shahar Abdullah (Paya Besar); Datuk Dr Adham Baba (Tenggara); Datin Mastura Mohd Yazid (Kuala Kangsar); Datuk Abdul Rahman Mohamad (Lipis); dan Datuk Seri Ismail Abdul Muttalib (Maran). -MalaysiaGazette

Artikel berkaitan

Naifnya Ahli Parlimen kita, kata Shahrir