Gambar hiasan

SUNGAI PETANI – Mayat seorang wanita berusia 58 tahun dipercayai dibunuh, ditemukan dalam keadaan mulut dan tangannya terikat, di dalam sebuah bilik di rumah sewanya di Taman Sutera Idaman dekat sini, pagi tadi.

Timbalan Ketua Polis Daerah Kuala Muda, Supt Shamsudin Mamat berkata, mangsa ditemukan setelah seorang lelaki, yang hendak menghantar anaknya untuk diasuh wanita itu kira-kira 7.30 pagi tadi, menghubungi polis setelah mangsa tidak menyahut panggilannya.

“Dia mendapati pintu gril berkunci dengan mangga, tapi pintu gelangsar sedikit terbuka sebelum bertindak menghubungi polis dan pemeriksaan oleh anggota unit peronda polis melalui atas cermin tingkap bilik utama mendapati mangsa berada dalam keadaan tertiarap di lantai berhampiran katil di dalam bilik.

“Kunci mangga kemudian dipotong oleh jiran dan anggota peronda tersebut melihat mangsa seperti sudah tidak bernyawa,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Katanya, unit anjing pengesan K9 turut dihantar ke lokasi kejadian dan siasatan lanjut mendapati tiada kesan pecah masuk ke rumah mangsa, malah tiada kesan selongkar di sekitar tempat kejadian.

“Mangsa bekerja sebagai pengasuh, tinggal menyewa seorang diri di rumah terbabit sejak tiga tahun lalu dan merupakan seorang janda.

“Keadaan mangsa lengkap berpakaian, kedua-dua tangannya diikat dari belakang menggunakan wayar pengecaj berwarna putih, manakala mulut mangsa diikat dengan kuat dari belakang menggunakan tudung berwarna hijau,” kata Shamsudin.

Menurut beliau, tempoh kematian mangsa dipercayai sudah melebihi 12 jam dan mayat mangsa dihantar ke Hospital Sultanah Bahiyah, Alor Setar untuk bedah siasat.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan,” katanya. – MalaysiaGazette