Pelakon dan penyanyi Janna Nick sanggup beraya di Rusia bagi tidak melepaskan peluang menonton perlawanan bola sepak Piala Dunia 2018 di sana.
Janna Nick.

KUALA LUMPUR – Pengacara dan pelakon, Janna Nick memohon maaf gara-gara terlanjur mengeluarkan perkataan tidak sesuai ketika mengacarakan program Melodi semalam.

Insiden itu berlaku ketika Janna mengulas berita mengenaipelakon Puteri Aishah yang disahkan positif COVID-19.

Namun dia tersalah menggunakan perkataan sehingga menimbulkan rasa kurang senang netizen.

Masih baru dalam dunia pengacaraan, Janna mengakui dia menggunakan perkataan yang kurang sesuai sehingga penonton tersalah tafsir apa yang cuba disampaikan.

“Bagus juga sebenarnya apabila ada dalam kalangan public figure dijangkiti koronavirus ni.

“Bagus?” sampuk Awal yang pengacara bersama.

“Bukan bagus…maksudnya dia boleh beri kesedaran macam mana keadaan di dalam hospital,” balas Janna ketika bersiaran langsung.

Janna berkata, apa yang dimasksudkan olehnya adalah apabila ada dikalangan public figure terkena COVID-19, penonton dapat tahu keadaan sebenar dan dalam masa sama dapat memberi kesedaran kepada orang ramai.

“Minta maaf, saya orang baru dalam pengacaraan. Ayat yang patut diubah adalah perkataan ‘bagus’ itu.

“Sepatutnya (guna perkataan) ‘sekurang-kurangnya’ apabila ada public figure terkena COVID-19 supaya penonton dapat tahu keadaan sebenar dan dapat create awareness bahaya virus ini. Saya minta maaf sangat-sangat salah guna perkataan,” katanya.

Dalam pada itu, di akhir rancangan program tersebut, Janna sekali lagi memohon maaf di atas ketelanjurannya itu. Malah, Awal berkata dia memahami maksud yang cuba disampaikan oleh Janna itu. – MalaysiaGazette

2 Komen

  1. Nmpk sgt artis Msia ni bula berckp x guna akal..ikit sedap.mulut jer..betul lah org ckp muka cantik x semestinya bijak, tp bg aku x bijak xpa jgn hati busuk dah.

Comments are closed.