Angkasawan Negara, Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor mengambil tanggunjawab menjadi penghantar makanan untuk tempahan makanan bagi Restoran Rebung.

KUALA LUMPUR – Pada bulan Ramadan ini, Angkasawan Negara, Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor mengambil tanggunjawab menjadi penghantar makanan untuk tempahan makanan bagi Restoran Rebung.

Lebih kurang seminggu merasai pelanggan menaiki motor menghantar tempahan pelanggan, banyak perkara yang membuka mata angkawasan itu khususnya pengorbanan  seorang penghantar makanan.

“Menjadi rider bukannya mudah, semuanya tidak endah, hujan tetap redah, walaupun diri basah, agar customer dapat jamah, itulah pengorbanan pasrah untuk mencari rezeki sah.

“Bukannya mudah, tak kira penat lelah, tak peduli hujan rebah, tapi itulah hakikah, ada masanya kita ambil mudah terhadap penghantar makanan, kita tidak sedar betapa banyak pengorbanan mereka untuk menghantar makanan ke rumah kita,” katanya di akaun Instagramnya.

Justeru beliau mengajak agak masyarakat untuk sama-sama kerjasama dengan penghantar makanan dengan memberi layanan yang baik kepada mereka.

“Layan mereka denan baik dan ramah, berikan sikit tips pun lebih baik, walaupun dengan senyuman dan mengucapkan terima kasih, anda telah membantu penghantar makanan di luar sana, tapi yang penting utamakan keselamatan,”ujarnya.

Tidak jemu dan serik, bahkan beliau akan terus menghantar tempahan makanan pada bulan ini.

“Saya akan menghantar tempahan anda sehingga ke depan pintu rumah, Insyallah. Selamat berpuasa semua,” katanya lagi.-MalaysiaGazette