Ismail Sabri Yaakob.

KUALA LUMPUR- Menteri Kanan (Kluster Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menyifatkan dakwaan mengatakan beliau tidak mengalu-alukan kedatangan pelancong Singapura sebagai berniat jahat.

Dengan itu, satu laporan polis dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) telah dibuat bagi menyiasat penyebaran berita palsu berkenaan.

Tegasnya, dakwaan tersebut boleh mengeruhkan hubungan Malaysia-Singapura yang telah berjalan dengan baik sejak sekian lama.

“Saya sendiri menjadi mangsa kepada penyebaran berita palsu.

“Saya dituduh tidak mengalu-alukan kedatangan pengunjung dari Singapura sedangkan hakikat sebenar adalah Malaysia masih lagi menutup pintu negara kepada semua pelawat asing.

“Pada saya, dakwaan ini berniat jahat dan apa yang lebih teruk, suara saya telah dialih suara.

“Rakyat Malaysia mungkin sudah kenal dengan suara saya tetapi rakyat Singapura tidak kenal,” katanya semasa sidang media hari ini.

Dalam pada itu, Ismail Sabri berkata, tiada pertambahan kertas siasatan baharu berhubung penyebaran berita palsu yang dibuka oleh PDRM (Polis Diraja Malaysia) dan SKMM dalam tempoh dua minggu lalu.

Ini katanya menunjukkan kesedaran masyarakat telah semakin meningkat untuk tidak berkongsi berita palsu.

“Bagaimanapun PDRM dan SKMM akan terus membuat pemantauan ketat terhadap penyebaran berita palsu. Kerajaan memandang serius dan tidak akan berkompromi terhadap mana-mana pihak yang menyebarkan berita palsu,” tegasnya.- MalaysiaGazette

1 Komen

  1. Kerja siapa lagi kalau bukan kerja Si .Kitol. Dia bersubahat dengan Satawak Report lah tu apa lagi. Hatinya sangat hitam dan berulat. Eeee…busuk. rasa nak muntah.

Comments are closed.