Datuk Dr. Abd. Latiff Ahmad

KUALA LUMPUR – Menyedari keterlanjuran kenyataan yang dikeluarkannya, Ahli Parlimen Mersing, Datuk Dr Abd Latiff Ahmad hari ini tampil memohon maaf.

Abd. Latiff mengaku salah dan meminta maaf adalah sifat azali Adam, bukan sombong macam iblis, sudahlah salah tetapi tidak mahu mengalah dan derhaka.

Meskipun begitu, beliau yang juga Menteri Pembangunan Luar Bandar berkata, kenyataannya telah disalah tafsir hingga mengecilkan hati sesetengah pihak.

”Kenyataan itu adalah kenyataan peribadi bukan mewakili parti. Saya dengan rendah diri Ingin memohon maaf sekiranya kenyataan Saya itu menyinggung perasaan sesetengah pihak,” katanya seperti yang dilaporkan oleh PN BBC.

Kenyataan yang dikeluarkan oleh Abd. Latiff yang mendakwa UMNO Sabah tidak sudah tidak laku menjadi viral di laman sosial.

Artikel berkaitan: Ambil balik Mersing, kata Najib

Abd. Latiff berkata: “Orang Sabah, dia tak panggil lompat. Dia kata hijrah, biasa. Daripada Berjaya pergi ke USNO, Berjaya pergi PBS, PBS pergi UMNO.

”Sekarang ini UMNO dah tak laku la. I mean parti la, UMNO di Sabah lah. Itu realitinya kerana orang sudah tidak yakin. Semua orang dia dah lompat, dia hijrah ke Bersatu”.

Mengulas lanjut, Menteri itu berkata, selaku ahli Parti Bersatu, beliau mendukung penuh hasrat Perikatan Nasional.

“Musuh sebenar adalah pihak lawan, Jangan biarkan kita bercakaran. Saya sekali lagi memohon maaf atas kekhilafan Saya” katanya. – MalaysiaGazette

Jangan uji kesabaran UMNO – Shahril

15 Komen

  1. Tak sampai 2 tahun mentelaah dan bertalaqi dgn dap , dah pandai hentam provok org lps tu minta maaf , ambil contoh iblis laknatulloh untuk justifikasi sikap bodoh sombong dia . Tkdk sikap ehsan langsong , yg ada ego perlu keluar dan tunjuk . Berentilah jadi orang …

  2. Cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar!

    Ramai yang kini membina Muafakat! Ia kunci kepada perpaduan orang2 Melayu!

    Muafakat sangat dibenci oleh parti2 KAFIR!

  3. UMNO digesa ambil balik Parlimen Mersing, kerana Menteri ni menang pun atas tiket penyokong tegar ahli akar umbi Mersing, bukan PPBM yang tidak ada ahli tu. Gesaan DSNR itu perlu dilaksanakan pada PRU15. Menteri ni nak mencalonkan diri sebagai Calon PPBM ka, Bebas ka, lantak dia. Tapi Mersing tetap kerusi UMNO..

  4. Dah terlanjur cakap orang tak mudah lupa. Sekarang orang tak mau dah adun dan mp yang hanya penting diri dan keluarga sendiri.

  5. Memang tepat keputusannya kalau UMNO tidak bekerhasama fengan BERSATU falam PRU 15. Bersatu sepatutnya bertanding pada kerusi yang di pegang sekarang bersendirian untuk yakin bahawa merelka memang layK untuk kerusi tersebut. Sebab kebanyakan kerusi yang dipegang sekarang adalah milik kerusi UMNO dan wakilnya lompat ke parti ke BERSATU . Mungkin mereka dibeli. Sedar diri lah sikit oooiii.

  6. Mohon maaf ni, dah jadi SOP biasa puak2 PH. Bidalan melayu ada kata, terlajak perahu boleh gostan, terlajak mulut boleh belah. Enjoy lah sementara jadi menteri sampai PRU15, lepas ni bye2.

  7. Lain kali jgn mulut celupur, untk melayu UMNO MEMPUNYAI TMPT TERSENDIRI didlm jiwa Melayu bgi kate Tok Mat, umno satu kaedah perjuangan, tersungkur UMNO PADAHNYE KPD ORG MELAYU, TU SATU HAKIKAT. Parti2 Yg timbuh blom tau blh perjuangkan hak Melayu.

  8. Yang hijrah tu ADUN…Tapi ahli UMNO sabah masih berjuang dlm UMNO..ahli UMNO tak pentingkan poket sendiri..ahli UMNO berjuang utk masa dpn semua..tp ADUN UMNO yg hijrah tu berjuang utk poket sendiri dan jawatan..ahli UMNO sabah masih memerlukan pemimpin sprti DSN…

  9. ALE UTO KAU LA LATIF DASAR PENGKHIANAT KAU MNG PUN SBB UMNONYG NAIKKAN KAU..TP NT KAU JATUH SBB DEK KEBODOHAN KAU SIAL

  10. kau dtg Sabah sini, tengok. Kau xtau lg, yg lompat bersatu pun jasad, hati pd Umno.

  11. Manusia paling sial inilah dia, terlalu lama berkawan dgn kapir harbi DAP jahanam, orang umno yg naikkan kau celaka, skang kau jadi menteri pantat low class Bersatu….taik kucing. UMNO wajib ambil balik kerusi Parlimen Mersing PRU15. Tolak BERSATU!

  12. Minta tok abah tukar menteri bingai sekor ni.. Dah la takde sumbangan.. Adap buruk.. Pekerti ke longkang.. Pecat dpd jd menteri

  13. Setuju parlimen mersing letak calon BN atau UMNO.
    Sampai masa PRU15 PN dah takda dlm ingatan kerana sokongan umno pas mca mic gps setakat sehari sebelum pembubaran parlimen diumumkan.yb mersing kata umno tak laku idea dia calon bersatu vs umno pas(PN).

Comments are closed.