TERKINI : Saya Menteri…Takkan Saya Nak Jumpa Ketua Pemuda UMNO – Abdul Latiff

Menteri Pembangunan Luar Bandar, Datuk Dr Abd Latiff Ahmad enggan memanjangkan isu kenyataan beliau tentang UMNO Sabah sudah tidak laku kerana ramai ahlinya yang telah menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu).

Beliau berkata Ketua Pemuda UMNO, Datuk Asyraf Wajdi Dusuki hanya Ketua Pemuda UMNO dan bukannya presiden parti itu.

8 Komen

  1. Angkuh lagi. Memang tidak sedar diri, dusuknya awak kat kerusi menteri itu disabitkan oleh usaha dan jentera parti mana. PPBM ka..? PPBM afa berapa ekor saja jemtera pilihanrayanya…

  2. Katak bila dpt jd Menteri terus mengongak langit. Satu hari ko jatuh tersembam mati katak.

  3. Dulu mujahit rawa , aku menteri , mana level nitizen nk dialog dgn dia …dh sekarang perangai celaka mcm tu nk kutip lagi ker latip , sombong ..tk sedar diri .

  4. spesis ini lah yg boleh menghancurkan PN yg dah berdiri teguh,PM kena buat sesuatu sebelom terlambat,duri dlm daging ne,bahaya manusia mcm ne

  5. It seems Datuk Dr Abd Latiff Ahmad is failing as a leader and minister. He has to learn many things from the past Islamic heritage. He has to emulate leadership qualities shown by Rasulullah SAW, Umar Ibn Khattab, Umar Ibn Abdul Aziz, and other historical figures in Islam. They say, ‘to err is of human’. In the life of the Prophet, there were times he reversed his opinion when there was a better suggestion that came from the Sahabah, especially in the battle fields. Seorang pemimpin jangan sombong. Kalau salah tetap salah. Dalam rumahtangga pun, sekiranya suami itu salah, dia harus ‘gentleman’ dan mohon maaf kepada isterinya. Orang yang mohon maaf itu selalu dipandang mulia masyarakat. Satu lagi contoh yang terbaik adalah DSN. Sewaktu BN kalah dalam PRU-14, beliau dengan rela hatinya mohon maaf kepada ahli UMNO dan melepaskan jawatannya sebagai Presiden parti. Beliau tidak megamuk dan minta para pengikutnya untuk mengadakan demonstrasi jalanan atau menghuru-harakan negara. Sesudah itu, lihatlah bagaimana beliau bangkit semula yang boleh kita katakan dalam bahasa Inggeris sebagai, “The Re-engineering of Najib Razak”. Selain daripada itu, Dr Abd Latiff harus mencontohi TSM yang tidak pernah sombong sewaktu mendapat jawatan Perdana Menteri. Dalam semua ucapan beliau, nada bicaranya adalah merupakan seorang pemimpin yang berjiwa rakyat dan bukan seperti pemimpin-pemimpin PH akan akhlak merupakan tak perlu saya ceritakan di sini. Rakyat naik muak dengan mereka kerana suka tipu, tak malu-malu membuat U-turn, menghasut, memfitnah, tidak ikhlas dalam perjuangan mereka, hanya mau mengaut keuntugan untuk diri, keluarga dan kroni. Dr Abdul Latif has to read some books on leadership qualities. May God safe Malaysia and its beautiful people.

  6. Sombong betul ye orang ini. Besar mana menteri tu?. Sedar lah kamu naik tu atas undi rakyat marhean. . Orang2 macam ini tidak di perlukan rakyat. Dila undur diri.

Comments are closed.