Annuar Musa

SLIM RIVER – Setiausaha Agung Barisan Nasional (BN), Tan Sri Annuar Musa berharap aura kemenangan parti itu di Slim pada hari ini dapat dibawa ke Pilihan Raya Negeri (PRN) di Sabah.

Beliau ketika ditemui media selepas mengikuti perkembangan penjumlahan undi di Bilik Gerakan Utama BN di sini berkata, sokongan akar umbi kepada parti itu akan dibawa ke negeri di bawah bayu menerusi PRN tersebut.

“Barisan Nasional akan menghadapi cabaran yang lebih besar di Sabah untuk membela dan memajukan Sabah.

“Sabah telah lama menjadi mangsa kepada percaturan politk Parti Warisan yang diterajui oleh Datuk Seri Shafie Apdal,” katanya.

Dalam pada itu Anuar mengucapkan setinggi-tinggi taniah kepada jentera Barisan Nasional kerana berjaya memenangi Pilihan Raya Kecil DUN Slim apabila mendapat majoriti lebih tinggi berbanding pada Pilihanraya Umum ke-14 yang lalu.

Calon Mohd Zaidi Aziz 43, memenangi Pilihan Raya Kecil DUN Slim pada kali ini.

Kerusi DUN Slim sebelum ini kosong berikutan kematian Datuk Mohd Khusairi Abdul Talib yang merupakan ADUN empat penggal di DUN tersebut.

Mohd Khusairi dipilih menjadi Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Slim sejak Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-11 pada 2004. – MalaysiaGazette

1 Komen

Comments are closed.