Foto Facebook Mesut Ozil.

LONDON – Pemain tengah Arsenal, Mesut Ozil melahirkan rasa terkejut kerana namanya masih tidak didaftarkan dalam skuad Liga Perdana Inggeris (EPL) itu musim ini.

Beberapa hari sebelum ini, nama pemain antarabangsa Jerman itu turut disingkirkan daripada skuad Liga Europa.

Ramai yang hairan dengan tindakan Arsenal yang sanggup melihat pemain yang dibayar paling tinggi namun tidak bermain.

Kecewa dengan nasib dirinya, Ozil yang berusia 32 tahun meluahkan apa yang terbuku di hati menerusi media sosial.

“Ini adalah mesej yang sukar untuk ditulis kepada peminat Arsenal yang saya bermain sejak beberapa tahun kebelakangan ini.

“Saya sangat kecewa dengan hakikat bahawa saya masih tidak didaftarkan untuk musim Liga Perdana Inggeris buat masa ini.

“Setelah menandatangani kontrak baru saya pada tahun 2018, saya berjanji setia dan setia kepada kelab yang saya sayangi, Arsenal, dan apa menyedihkan saya apabila ini berlaku.

“Seperti apa yang saya ketahui, kesetiaan sukar dilihat sekarang ini. Saya selalu berusaha untuk tetap positif dari minggu ke minggu bahawa mungkin ada peluang untuk kembali ke skuad lagi.

“Itulah sebabnya saya berdiam diri selama ini. Sebelum rehat Coronavirus, saya sangat gembira dengan perkembangan di bawah jurulatih baru kami, Mikel Arteta – kami telah berada di jalan yang positif dan saya akan mengatakan bahawa persembahan saya berada pada tahap yang sangat baik.

“Tetapi kemudian keadaan berubah, sekali lagi, dan saya tidak lagi dibenarkan bermain bola sepak untuk Arsenal.

“Apa lagi yang boleh saya katakan? London masih terasa seperti di rumah, saya masih mempunyai ramai rakan baik dalam pasukan ini, dan saya masih merasakan hubungan yang kuat dengan peminat kelab ini.

“Walau apa pun, saya akan terus memperjuangkan peluang saya dan tidak membiarkan musim ke-8 saya di Arsenal berakhir seperti ini.

“Saya boleh berjanji kepada anda semua bahawa keputusan drastik ini tidak akan mengubah apa-apa dalam pemikiran saya – saya akan terus berlatih sebaik mungkin dan seboleh-bolehnya,” tulisnya di Facebook miliknya.- MalaysiaGazette