Najib Razak

KUALA LUMPUR – Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sekali lagi menegaskan dirinya dan Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi tidak menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri (PM).

“Senang sahaja. Jika saya dan Zahid sokong Anwar jadi PM maka dalam pengundian bajet 2021 keputusan adalah kerajaan kalah dengan angka 109-110 dan bukan lagi 111-108,” katanya dalam hantaran di media sosialnya malam ini.

Menurut Najib, apa yang tidak disukainya ialah penghinaan kepada akar umbi parti.

“Saya paling marah apabila akar umbi UMNO dihina – terutamanya bila penghinaan ini adalah daripada “kawan-kawan” yang kami beri sokongan kepadanya.

“Jika mahu tumbang segera, sila terus menghina UMNO,” ujarnya dipercayai merujuk kepada bekas Setiausaha Agung Barisan Nasional yang ditukar, Tan Sri Annuar Musa.

Sebelum itu, Annuar mendedahkan kononnya Najib dan Ahmad Zahid cuba menjalinkan kerjasama dengan Anwar dan DAP.

Annuar juga hari ini dalam ciapannya secara menyindir membidas kenyataan Najib yang menafikan kerjasama dengan DAP.

“Fitnah? Mujurlah kalau tak berlaku..cuba check diary kawan-kawan pada 17 Oktober.” ciap Annuar.

Terdahulu, Najib dalam media sosialnya juga mempersoalkan kenyataan Ketua Armada, Wan Ahmad Fayshal Wan Ahmad Kamal yang mendakwa dalam UMNO paling ketara ada kelompok terkait kes mahkamah yang memainkan peranan mendesak.

Menurut Wan Ahmad Fayshal, ia sebenarnya perkara terselindung di sebalik kebangkitan suara akar umbi menolak Bersatu.

“Siapa kamu untuk perlekehkan dan menghina suara akar umbi parti UMNO seluruh negara?

“Jika tiada akar umbi UMNO, mereka yang melompat pun tidak akan berjaya menjadi wakil-wakil Rakyat untuk dikutip Bersatu,” tegas Najib.- MalaysiaGazette

2 Komen

  1. Tak sangka annuar muda begitu naif… Jika benar zahid dan najib menyokong anwar dah tentu lanskap politik hari ini berbeza

  2. Tak sangka ahli UMNO begitu naif. Jika tak benar Zahid sokong Anwar, masakan surat akuan dan sidang media Anwar Ibrahim boleh diadakan dulu?

Comments are closed.