KUALA LUMPUR – Datuk Seri Nazri Abdul Aziz mengakui beliau lebih rela tidak berjawatan dalam kerajaan Perikatan Nasional (PN) bagi memastikan prinsip dan suaranya tidak tersekat.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Padang Rengas itu mengesahkan pernah ditawarkan jawatan namun terpaksa menolaknya kerana tidak sanggup terpengaruh dengan kerajaan atau parti tertentu untuk kekal berkuasa.

“Saya memang pernah ditawarkan jawatan tetapi saya menolak.

“Kalau saya terima saya bimbang akan jadi seperti ‘kawan-kawan’ yang berjawatan. Saya bimbang tidak dapat bercakap seperti hari ini.

“Hari ini saya bebas bercakap apa sahaja, kepentingan parti serta pandangan akar umbi itu yang perlu kita fokuskan.

“Ada yang berjawatan Menteri tetapi cakapnya juga lebih terpengaruh kepada kerajaan atau parti yang ada kini. Ada ahli-ahli berjawatan ini terpengaruh kerana jawatan dipegang itu,” katanya ketika sesi sembang santai hari ini.

Dalam pada itu, Nazri menambah,  adalah tidak benar untuk menuduh UMNO kemaruk kuasa sehingga hendak mengadakan pilihan raya ketika pandemik Covid-19.

”Kita minta PRU kalau boleh diadakan pada suku pertama, itu pun kita ambil kira berlapik… sekiranya Covid-19 sudah ditangani.

”Orang yang tidak suka UMNO kata UMNO kemaruk. Tidak ada orang dalam UMNO gila, musim Covid-19 pun nak buat (PRU), itu tidak betul. Kita cakap suku pertama tapi perlu menangani COVID-19

“Malah ada tuduh pemimpin UMNO sebagai gila kuasa dan dakwaan lain juga tidak benar. Kita ambil kira pandangan dari akar umbi. Janganlah kerana segelintir ahli UMNO keluarkan kenyataan kita menghina pandangan akar umbi UMNO. 

“Peliknya yang bantai UMNO adalah dalam kalangan pemimpin UMNO juga, macam ikan piranha. 

“Orang setia kepada parti seperti Datuk Lokman Adam ini kena buang pula, apapun kita tidak akan sesekali berkompromi dengan cakap-cakap jemaah Menteri Kabinet ini.

“Saya ulang, UMNO tidak kemaruk kuasa, itu adalah hak Yang di-Pertuan Agong untuk bubar Parlimen atau sebaliknya. Lagipun kerajaan ini bukan stabil,” tegasnya. -MalaysiaGazette

5 Komen

  1. Belit… Dah ramai2 kentot kat meeting kata org kat luar yg buat bunyi kentot. Baaauuuunya kau org ramai2 yg sedut..

  2. Elok lebih berhati2 dengan sebuah stesyen berita swasta yang lebih cenderong melaga2kan orang Melayu dan dilihat sering menjadi BATU API!

    Stesyen tersebut juga sentiasa menyiarkan rancangan masakan BABI atau perkara2 yang berkaitan dengan BABI.

    Minta menteri RTM, kalau boleh GOVERN, GOVERN la skit! Janganlah liberal sangat! Natizen rasa sudah tentu sudah ada SOP atau panduan yang telah disediakan oleh orang2 RTM terdahulu!

    Kerja anda GOVERN sahaja, mudah je!

Comments are closed.