Seorang bekas kerani firma guaman didakwa di Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas 138 pertuduhan membabitkan pecah amanah lebih RM100,000 sejak 2012 hingga 2015.
Gambar hiasan

GEORGE TOWN – Seorang paderi warga Korea yang bisu dan pekak yang pernah dihadapkan ke mahkamah sebelum ini atas tuduhan mencabul, hari ini mengaku tidak bersalah atas tuduhan mencabul seorang lelaki kurang upaya (OKU) 20 tahun lalu.

Jee Jon Hoon, 55, membuat pengakuan tersebut selepas pertuduhan dibacakan melalui jurubahasa Korea dan jurubahasa isyarat antarabangsa di hadapan Majistret Rosnee Mohd Ridzuan.

Tertuduh didakwa melakukan perbuatan itu termasuk memeluk dan mencium mangsa yang berumur 30 tahun ketika kejadian, di sebuah rumah di Gelugor, pada tahun 2000.

Pertuduhan dikemukakan mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 10 tahun atau denda atau sebat atau mana-mana dua daripada hukuman itu, jika sabit kesalahan.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Azlin Zeti Zainal Abidin manakala tertuduh diwakili peguam Sobini Kobu.

Mahkamah menetapkan 15 Mac depan untuk serahan dokumen.

Pada 18 Dis lepas, tertuduh turut didakwa di Mahkamah Majistret Butterworth atas dua pertuduhan mencabul dua lelaki OKU, tujuh tahun lepas.

— BERNAMA