Penerbit dan Pelakon, Datuk Hans Isaac bercakap kepada media selepas Program Ziarah Mesra Komuniti Cina Ampang di Pasar Ampang, Selangor. Foto AFFAN FAUZI, 20 FEBRUARI 2021.

AMPANG – Penerbit dan pelakon, Datuk Hans Isaac memberi bayangan untuk mencabar Datuk Dr Zuraida Kamaruddin bagi merebut kerusi Parlimen Ampang pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) akan datang.

Ini susulan dakwaan Hans berjaya menawan kembali lebih 120 ranting PKR dan hampir 2,000 ahli baharu parti itu sejak setahun lalu setelah bergerak aktif di kawasan Parlimen tersebut.

“Saya nak berterima kasih kepada kawasan Ampang ini sebab kami telah berjaya mendapat lebih 120 ranting di Ampang yang membantu kami.

“Manakala ahli baharu yang masuk ke dalam parti (PKR) lebih 1,896 ahli baharu, jadi terima kasih.

“Ada ramai lagi yang datang kepada kami untuk menjadi ahli dan kami akan membantu mereka sebaik mungkin,” katanya ketika ditemui pemberita di Pasar Ampang, pagi ini.

Sebelum ini, Hans menafikan dakwaan nama beliau disebut-sebut sebagai pengganti Zuraida selepas bekas Naib Presiden PKR itu dipecat pada tahun lalu.

Ia susulan tindakan Zuraida bersama dengan bekas Timbalan Presiden Keadilan, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali meninggalkan PKR dalam Langkah Sheraton bagi membentuk Kerajaan Perikatan Nasional (PN) pada Februari 2020.

Dalam pada itu, Hans turut mengakui sejak setahun lalu, beliau sangat aktif turun padang di Parlimen Ampang bagi mengembalikan kepercayaan rakyat terhadap PKR.

“Tahun lepas kami buat lebih 80 program, ada yang diuar-uarkan dan ada yang tidak, yang kita buat secara sokongan senyap-senyap yang kita bantu,” katanya. – MalaysiaGazette

2 Komen

  1. In syaa Allah..
    Rakyat akan tolak muka2 pengkhianat.
    Sbb mereka lah rosak demokrasi.
    Sbb mereka ekonomi hancur
    Sbb mereka lah keyakinan pelabur hilang.
    Sbb mereka majlis raja-raja dipandang negatif.
    Sbb mereka pemimpin luar tidak menghormati negara ini.

  2. Pokoknya DEB 30% terhad untuk majority pribumi Melayu yang berhak dapat majority ekonomi jelas bercanggah dengan Kontrak Sosial dan hak perlembagaan keistimewaan Melayu maka ada justifikasi untuk darurat.

Comments are closed.