Tiga orang maut dirempuh kereta yang datang dari arah bertentangan di Jalan Sitiawan - Pantai Remis dekat Kampung Sitiawan hari ini.

LUMUT – Tiga penunggang motosikal maut dirempuh sebuah kereta yang datang dari arah bertentangan dalam kejadian di Jalan Sitiawan – Pantai Remis dekat Kampung Sitiawan hari ini.

Difahamkan, tiga pekerja itu dalam perjalanan pulang dari Kawasan Perindustrian Lumut Port, Kampung Acheh.

Bagaimanpun, identiti kesemua mangsa masih belum dikenal pasti.

Anggota bomba membantu mengusung mangsa kemalangan.

Jurucakap Bilik Gerakan Jabatan Bomba dan Penyelamat Perak berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada jam 5.28 petang.

Jelas jurucakap itu, pegawai dan anggota bomba yang tiba di lokasi kejadian mendapati kemalangan itu membabitkan sebuah kereta jenis Proton Preve dengan tiga buah motosikal.

“Kemalangan dipercayai berlaku apabila kereta Preve yang datang dari arah bertentangan itu merempuh penunggang motosikal tersebut.

“Anggota bomba kemudian bertindak mengalihkan mangsa-mangsa menggunakan pengusung dan pemeriksaan petugas perubatan mengesahkan tiga mangsa meninggal dunia di lokasi kejadian.

“Manakala pemandu dan dua penumpang kereta itu diberikan rawatan awal akibat mengalami kecederaan ringgan akibat kejadian tersebut,” kata jurucakap tersebut.

Ketiga-tiga mangsa dilaporkan maut di lokasi kejadian.

Tambah jurucakap itu, mayat ketiga-tiga mangsa itu diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut.

Operasi tamat sepenuhnya pada jam 6.21 petang. – MalaysiaGazette