IMBAS SEMULA. Pemain Selangor FC, Muhamad Syahmi Safari (kiri) mengasak pemain Melaka United FC, Sony Norde (kanan) pada perlawanan Liga Super Malaysia 2021 di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya, Selangor. Foto SYAFIQ AMBAK, 28 OGOS 2021.

KUALA LUMPUR – Penyerang Melaka United FC, Sony Norde sedar dirinya sentiasa dianggap ancaman kepada Kuala Lumpur City FC melihat kepada kawalan ketat daripada tuan rumah sepanjang perlawanan separuh akhir pertama TM Piala Malaysia pada Isnin lalu.

Kelincahan Norde benar-benar memberi impak kepada pasukan untuk mencipta banyak peluang bagi memburu jaringan.

Bahkan, dia juga tidak menolak pergerakannya sentiasa dikawal rapi sambil menyifatkan Kuala Lumpur tidak memberi laluan mudah kepada mereka untuk menambah gol sehingga keputusan berakhir seri 1-1.

Bagaimanapun, pemain dari Haiti ini menganggap satu gol lawan yang diraih pasukan untuk dibawa ke Melaka masih belum cukup dan menjangkakan separuh akhir kedua pada Jumaat ini akan menjadi lebih sengit.

“Saya hanya cuba ingin membantu pasukan sebaik mungkin, tetapi Kuala Lumpur juga bermain dengan baik.

“Pada separuh masa pertama, akan ada dua pemain yang sentiasa dekat dengan saya untuk kawal pergerakan, jadi situasi agak sengit juga.

“Cuma saya rasa untuk aksi di Melaka nanti mungkin akan lebih senang untuk saya dan pemain lain bagi memastikan keputusan memihak kepada kami dan seterusnya ke final,” katanya.

Perlawanan separuh akhir kedua TM Piala Malaysia akan berlangsung pada Jumaat ini menyaksikan Melaka akan berdepan Kuala Lumpur di Stadium Hang Jebat manakala Terengganu FC akan berkunjung ke Stadium Sultan Ibrahim menentang Johor Darul Ta’zim (JDT). – MalaysiaGazette