Antara 68 kenderaan yang masih rosak dan tersadai dan belum dialihkan oleh pemilik kenderaan di tiga laluan di pekan Taman Sri Muda Shah Alam. Ihsan IPD Shah Alam

SHAH ALAM – Polis Shah Alam meminta pemilik kenderaan yang rosak dan tersadai akibat banjir baru-baru ini mengalihkan kenderaan masing-masing bagi mengelakkan ia dicuri.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Baharudin Mat Taib berkata, hasil rondaan di sekitar Taman Sri Muda, di sini, mendapati terdapat beberapa kenderaan rosak yang ditinggalkan di tepi jalan dan masih belum dialihkan oleh pemilik masing-masing.

“Hasilnya mendapati beberapa kenderaan rosak akibat banjir masih ditinggalkan di tepi jalan tanpa dialihkan oleh pemilik masing-masing,” katanya dalam kenyataan media hari ini.

Tambahnya, kesemua 68 buah kenderaan tersadai itu terdapat di Jalan Gemilang 25/1, Jalan Yakin 25/11 dan di Jalan Adil 25/10.

Antara 68 kenderaan yang masih rosak dan tersadai dan belum dialihkan oleh pemilik kenderaan di tiga laluan di pekan Taman Sri Muda Shah Alam. Ihsan IPD Shah Alam

Menurut Baharudin, terdapat 16 kenderaan tersadai di Jalan Gemilang 25/1, 48 buah kenderaan termasuk dua motosikal dan sebuah lori dan van tersadai di Jalan Yakin 25/11 dan empat buah kereta rosak di  Jalan Adil 25/10.

Baharudin menasihatkan pemilik kenderaan terbabit menunda kenderaan masing-masing ke tempat yang lebih selamat bagi mencegah dikhianati atau dicuri oleh pihak tidak bertanggungjawab.

Orang ramai yang mempunyai pertanyaan boleh menghubungi ASP Akmal Rabiatun bt Zaini (Pegawai Penyiasat Kanan Bahagian Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik) Ibu Pejabat Polis Daerah Shah Alam di talian 03-55202230 atau 019-6546007. -MalaysiaGazette